Последици од поддршката на Маск за Трамп: Корисниците ја напуштаат платформата X, ги следат и огласувачите

од Vladimir Zorba
14 прегледи

Социјалната мрежа X, порано Twitter, се соочува со пад на бројот на корисници и повлекување на огласите на големите компании, особено по реизборот на Доналд Трамп за претседател на САД, на кој му помогна сопственикот на Х, Илон Маск, пишуваат медиумите.

Се проценува дека во Соединетите Американски Држави (САД) ден по претседателските избори, околу 115 илјади сметки на X биле деактивирани. Познати личности и брендови од висок профил ја напуштаат платформата наведувајќи ја зголемената загриженост поради неконтролираното ширење на дезинформации, теории на заговор и говор на омраза, како и она што тие го гледаат како улогата на Маск во олеснувањето на враќањето на Трамп на власт, пишува Гардијан.

Корисниците на X тврдат дека платформата е полна со ботови и партиски реклами, а корисниците секојдневно се малтретирани. Се вели дека ваквите практики кулминирале кога Доналд Трамп бил реизбран за претседател, со поддршка на Маск.

Се намалува бројот на корисници, а со тоа и заработката

Според Европскиот закон за дигитални услуги, социјалните мрежи се обврзани транспарентно и доследно да известуваат за бројот на активни корисници.

Според извештаите поднесени од Икс како странка во тој закон, на крајот на јули годинава имало 67 милиони регистрирани корисници, со уште 39 милиони гости, што е вкупно 106 милиони корисници во Европската унија.

Минатиот април X имаше 611 милиони регистрирани глобални корисници, што се намали на 588 милиони во септември оваа година.

Падот на бројот на корисници е најголем во Америка и Обединетото Кралство, а истражувањето на компанијата за истражување на пазарот YouGov од минатиот август покажа дека 42 отсто од дневните корисници на Х имаат негативно мислење за платформата, пишува Форбс.

Со падот на бројот на корисници паѓа и заработката. Според извештајот на X, во 2021 година – пред промената на сопственоста – приходот бил над 5 милијарди долари, иако компанијата се соочувала со нето загуба од 221 милион долари. До 2023 година, X објави годишен приход од 3,4 милијарди долари, што е пад од 23 отсто во однос на претходната година.

Рекламирањето е примарен двигател на приходите на X од неговото основање. Само во 2021 година, Twitter генерира 4,5 милијарди долари приходи од реклами, што се проценува дека е за 2 милијарди долари повеќе отколку во 2023 година, кога приходите од реклами беа 2,5 милијарди долари.

Големите брендови како Coca-Cola, Apple, Microsoft, Airbnb и Disney ги отстранија платените реклами од X откако Маск, како што велат, одобри антисемитска објава, а другите компании кои се повлекоа го сторија тоа поради загриженоста за говорот на омраза и Содржини поврзани со нацистите на X, вклучувајќи ги Европската комисија, Comcast, IBM и Светската банка.

Пад на вредноста на платформата

Вредноста на платформата падна за повеќе од 75 отсто во споредба со времето кога Маск ја купи пред две години.

Извештајот на Фондот за раст на Blue Chip на Fidelity во септември вели дека неговата инвестиција во купувањето на Twitter од страна на Маск во октомври 2022 година била вредна речиси 20 милиони долари, што паднала на 4,2 милиони долари до крајот на август 2024 година. Тоа е помалку од 24 отсто од претходниот месец и одразува 79 отсто пад на вредноста откако Маск ја купи платформата.

Извештајот на Fidelity ја става вкупната вредност на X на 9,4 милијарди долари, што е помалку од една четвртина од 44 милијарди долари што Маск ги плати за платформата во октомври 2022 година.

Аналитичарите проценуваат дека однесувањето на Маск придонело за пад на вредноста на платформата.

Платформата Bluesky имаше корист од се, бројот на корисници се зголеми за 500 илјади. Друга платформа која служеше како алтернатива е Threads на Metа, лансирана во јули 2023 година како алтернативна социјална мрежа за корисници незадоволни од X.

Европските новинари и Х

Заминувањето од X го најавија The Guardian и Европската федерација на новинари (EFJ). Најголемата организација на новинари во Европа, која претставува 295.000 новинари од 44 земји, најави повлекување на платформата на 20 јануари следната година.

EFJ рече дека „повеќе не може етички да учествува во социјална мрежа што нејзиниот сопственик ја трансформирал во машина за дезинформации и пропаганда“.

Заедно со The Guardian и EFJ, европските медиуми како Dagens Nyheter, La Vanguardie, Ouest-France и Sud-Ouest исто така ја напуштаат платформата, поради влијанието на Маск врз организацијата.

Слични содржини