Европската комисија претстави предлог за намалување на загаденоста на воздухот на новите моторни возила што се продаваат во Европската унија, или новиот Euro 7 стандард.
Новиот стандард ќе обезбедат почисти возила на патиштата и подобрен квалитет на воздухот, заштитувајќи го здравјето на граѓаните и животната средина, велат од Комисијата и продолжуваат дека стандардите Euro 7 и стандардите за емисија на CO2 за возилата одат рака под рака за да им обезбедат на граѓаните подобар квалитет на воздухот.
Новите стандарди за издувни гасови Euro 7 ќе обезбедат автомобилите, комбињата, камионите и автобусите да бидат почисти, во реални услови на возење што подобро ја одразуваат ситуацијата во градовите каде што проблемите со загадувањето на воздухот се најголеми и за многу подолг период отколку според сегашните правила. Предлогот се однесува на емисиите од издувните цевки, како и од сопирачките и гумите. Тоа придонесува и за постигнување на нови построги стандарди за квалитет на воздухот предложени од Комисијата на 26 октомври 2022 година.
Најавено е дека во 2035 година сите автомобили и комбиња што се продаваат во ЕУ ќе имаат нула емисија на CO2. Сепак, во 2050 година, се очекува дека повеќе од 20% од автомобилите и комбињата и повеќе од половина од потешките возила на патиштата сè уште ќе имаат SUS мотори, кои потоа ќе бидат стари дваесет години (и повеќе). Поради зголемената маса, електричните возила загадуваат и преку триењето на сопирачките и гумите (мали честички и микропластика). Правилата Euro 7 ќе ги намалат сите овие емисии и ќе ги одржат возилата достапни за потрошувачите, според „ХАК“.
Правилата на стандардот Euro 7 носат лимити на емисија за сите моторни возила, т.е. автомобили, комбиња, автобуси и камиони според единствен сет на правила. Новите правила се неутрални за гориво и технологија, поставувајќи ги истите граници без разлика дали возилото користи бензин, дизел, електричен погон или алтернативни горива. Така, можна е подобра контрола на емисиите на загадувачки материи од сите нови возила. Тестовите сега подобро ќе го одразуваат опсегот на услови што возилата можат да ги искусат низ Европа, вклучително и температури до 45 °C или кратки патувања типични за секојдневните патувања.
Ограничувањата ќе бидат заострени за камионите и автобусите, додека најниските постоечки ограничувања сега ќе важат за автомобилите и комбињата без оглед на горивото што го користи возилото. Новите правила, исто така, поставуваат ограничувања за емисиите за претходно нерегулирани загадувачи, како што се емисиите на азотни оксиди од тешките возила.
Правилата Euro 7 ќе бидат првите светски стандарди за емисии кои ќе ги надминат регулативите за емисиите на издувните цевки и ќе поставуваат дополнителни ограничувања за емисиите на честички од сопирачките и правилата за емисиите на микропластика од гумите. Овие правила ќе важат за сите возила, вклучувајќи ги и електричните.
Сите возила ќе мора да ги почитуваат правилата подолго од претходно. Усогласеноста на патничките возила и комбињата ќе се проверува додека овие возила не надминат 200.000 километри и старост од 10 години. Ова ги удвојува барањата што постојат според правилата на Euro 6/VI (100.000 километри и возраст од 5 години). Слични зголемувања ќе има и за автобусите и камионите.
Новите правила ќе ја регулираат издржливоста на батериите инсталирани во автомобилите и комбињата за да се зголеми довербата на потрошувачите во електричните возила. Ова, исто така, ќе ја намали потребата за замена на батериите во почетокот на животот на возилото, а со тоа ќе ја намали потребата за нови оскудни суровини потребни за производство на батерии.
Правилата Euro 7 ќе гарантираат дека возилата не се манипулирани и дека властите можат да ги контролираат емисиите на едноставен начин со користење на сензори во возилото за мерење на емисиите во текот на животниот век на возилото.
Во 2035 година, Euro 7 ќе ги намали вкупните емисии на NOx од автомобили и комбиња за 35% во споредба со стандардот Euro 6 и за 56% во споредба со стандардот Euro VI за автобуси и камиони. Истовремено, честичките од издувните цевки ќе се намалат за 13% од автомобилите и комбињата, а за 39% од автобусите и камионите, додека честичките од сопирачките на автомобилите ќе се намалат за 27%.
Ford прв ја коментираше оваа одлука и најави дека е бесмислено да се инвестира во технологии од минатото (рафинирање на бензински и дизел мотори) кога веќе е наметната електрична мобилност, во која исто така се инвестираат многу пари.