Во септември, пазарот на Обединетото Кралство го забележа својот втор највисок месец досега за регистрации на електрични возила, но тие сè уште се далеку под обврзувачките цели што Владата им ги наметна на производителите на автомобили од следната година.
45.323 нови електрични возила излегоа на патиштата во Обединетото Кралство минатиот месец, што значи дека електричните возила зазедоа удел од 16,6 отсто.
Пазарниот удел на електрични возила во септември е исто така далеку од целите на Мандатот за возила со нулта емисија (ZEV), кој бара од големите производители да го зголемат својот удел во продажбата на електрични возила на 22 проценти во 2024 година – или ќе се соочат со високи казни. Вкупната продажба на нови автомобили порасна за здрави 21 отсто минатиот месец со 272.610 патнички возила што излегоа на патиштата во септември, потврдија официјалните бројки.
Сепак, SMMT истакнува дека продажбата е сè уште за 20,6 проценти пониска од бројките во септември 2019 година пред пандемијата. За електричните возила, тоа беше 41-от последователен месец на раст на продажбата, при што новите регистрации се зголемени за 18,9 отсто на годишно ниво.
Податоците за септември беа објавени кога премиерот Риши Сунак потврди дека ја отфрлил забраната за нови бензински и дизел автомобили од 2030 до 2035 година, одложувајќи ја транзицијата на нацијата кон електрични возила. За да се исполнат овие цели, од клучно значење е приватните купувачи да се префрлат и да купат повеќе електрични возила.
Сепак, за разлика од другите големи пазари кои се приближуваат до датумот на крајот на продажбата во 2035 година, приватните возачи во Велика Британија немаат мотив за купување за да ги охрабрат да инвестираат во електричната мобилност.
Со високите цени за новите електрични возила, падот на цените на ЕВ и постојаната загриженост поради недостатокот на инфраструктура за полнење и загриженоста за опсегот, производителите на автомобили се соочуваат со тешка задача да ги исполнат обврзувачките барања на Владата на Обединетото кралство.