Испораките на компјутери се зголемија за 15% во 2021 година во споредба со претходниот период на известување, според Canalys. А според аналитичарите на IDC, пазарот на компјутери минатата година порасна за 14,8%.
Вреди да се одбележи дека понудата на десктоп компјутери, лаптопи и работни станици достигна рекордно ниво во 2012 година – тогаш имаше споредливи обеми на продажба, а потоа започна долгорочен пад, потсетува CNBC.
Според IDC, во споредба со 2017 година, која стана најлошата година за пазарот на компјутери, испораките се зголемија за 34% до 349 милиони (341 милиони според Canalys). Ова е одличен показател за секторот што инвеститорите долго време го сметаа за прилично депресивен, бидејќи паметните телефони станаа најважниот и најпопуларниот производ на пазарот на електроника.
Закрепнувањето на пазарот е активно поттикнато од голем број блокади поврзани со пандемијата Ковид-19 – илјадници домаќинства и компании купија нови лаптопи и компјутери за работи и учење од далечина. Ова се случи во годината на најакутен недостиг на чипови, што ги погоди повеќето индустриски сектори во светот.
Некои експерти предвидуваат дека големата продажба на компјутери нема да продолжи по завршувањето на пандемијата. Според IDC, во 2022 година може да се очекува забавување на продажбата на пазарот на персонални компјутери. Сепак, многу производители остануваат оптимисти, очекувајќи дека растот на продажбата на компјутери ќе продолжи на сегашната траекторија.
Рахул Тику, потпретседател на Dell Client Product Group, верува дека светот се движи од модел кој има компјутер за домаќинство кон модел на кој секој има компјутер, сличен на паметните телефони, и ваквото пазарно однесување ќе продолжи и во иднина.
Статистиката на IDC покажува дека Lenovo, HP, Dell, Apple, Asus и Acer се најголемите добавувачи на компјутерска опрема по бројот на продадени машини во 2021 година. Друг корисник на експлозивниот раст на пазарот е Microsoft, чии оперативни системи се инсталирани на повеќето компјутери во светот.
Иако софтверскиот гигант неодамна го префрли својот фокус на облачните услуги како што е Azure, Windows се уште е важен дел од бизнисот на компанијата. Продажбата на оперативниот систем достигна 5,68 милијарди долари само во третиот квартал од 2021 година, што е за 10% повеќе од истиот период во 2020 година.