Раст на продажбата на нови автомобили во Европа за 12%

од Vladimir Zorba

Според последните податоци на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA), продажбата на нови автомобили во април пораснала за 12 отсто. Истовремено, бројот на регистрации на нови автомобили на континентално ниво забележа раст од 6,5 отсто за првите четири месеци.

Податоците од 28 европски пазари на автомобили, меѓу кои се и Европската унија, земјите од ЕФТА и Велика Британија, потврдуваат зголемување на бројот на регистрации за 12 отсто во април во однос на истиот месец лани. Во претходниот месец Европејците регистрираа 1.080.913 нови автомобили.

Од вкупниот број регистрации во четвртиот месец од тековната година, 387.288 автомобили (35,8 отсто) биле со бензински мотори, потоа 318.854 хибриди (29,5 отсто), додека на електрични возила евидентирани се 144.656 (13,4 отсто), а дизели 124.943 копии или 11,6 отсто од пазарот.

Секоја категорија на енергетски единици забележа раст, освен дизелот. Имено, продажбата на бензински автомобили е зголемена за 4,6 отсто, возилата со хибриден погон бележат раст од дури 29,1 отсто, додека закрепна и продажбата на електрични автомобили, бидејќи е забележан раст од 14,4 отсто. Од друга страна, продажбата на автомобили со дизел мотори е намалена за 0,8 отсто во однос на април 2023 година.

Европејците во првите четири месеци од тековната година регистрирале вкупно 4.476.369 нови автомобили, што е зголемување за 6,5 отсто во однос на истиот период лани. Најпродавани се автомобилите со бензински мотори, бидејќи до крајот на април се регистрирани 1.598.296 единици.

По бензинските автомобили следуваат автомобилите со хибридни мотори, продадени во 1.329.181 единици (+21,8 отсто), потоа електричните автомобили со 593.325 регистрирани единици (+6 отсто) и на крајот автомобилите со дизел мотори, кои за четири месеци се продадени во Европа во 503.196 единици, што резултираше со пад од 8,5 отсто.

Во рангирањето на брендовите, Volkswagen повторно ја предводеше продажбата во Европа пред Toyota и BMW, при што Јапонците забележаа најголем раст од 42,4 проценти ако ги погледнеме првите 10 марки во април. На вкупниот пазар, најголем раст од 63,1 отсто оствари Seat со 33.167 продадени возила, пред Volvo, кој продаде нешто поголем број возила од шпанскиот модел – 33.767 возила (+ 59 проценти) и Honda – 5.887 возила, кои забележа раст од 49,6 отсто.

Кога станува збор за групите, групацијата Volkswagen останува лидер на табелата со 300.598 продадени автомобили во април (+14 отсто) и 1.128.943 регистрирани автомобили во првите четири месеци (+4 отсто). Второто место го зазема групацијата Stellantis со 166.534 испорачани автомобили во април (-1,5 отсто) и вкупно 764.604 продадени автомобили во првите четири месеци (+2,9 отсто). Подиумот го комплетира групата Renault со 109.391 продадени автомобили минатиот месец (+11,6 отсто) и вкупно 422.612 испораки помеѓу јануари и април (+4,5 отсто).

Топ 10 брендови во април:

1. Volkswagen – 122.489 (+14,4%)

2. Toyota – 78.347 (+42,4%)

3. BMW – 65.357 (+23,2%)

4. Škoda – 60.794 (+14,7%)

5. Renault – 58.841 (+10,6%)

6. Audi – 56.057 (-5,1%)

7. Mercedes – 51.884 (+4,9%)

8. Peugeot – 50.801 (-2,3%)

9. Dacia – 50.153 (+12,6%)

10. Hyundai – 46.618 (+17,6%)

Слични содржини