Бројот на луѓе на глобално ниво кои пристапуваат до вести преку веб-страници или апликации е намален за 10 поени од 2018 година, бидејќи младите претпочитаат да читаат вести преку социјалните мрежи, пребарувачите или мобилните агрегатори на вести, покажа извештајот објавен во вторникот.
Публиката посветува повеќе внимание на познатите личности, влијателните личности и личностите на социјалните медиуми отколку новинарите на платформи како што се ТикТок, Инстаграм и Снепчет, објави Институтот за проучување на новинарството Ројтерс во својот годишен извештај за дигитални вести.
Според извештајот, TikTok е најбрзо растечката социјална мрежа, која за вести ја користат 20 отсто од младите на возраст меѓу 18 и 24 години, што е за пет отсто повеќе од минатата година. Помалку од половина од испитаниците во истражувањето изразија силен интерес за вести, што е нагло намалување од 6 на 10 во 2017 година.
„Не можеме да очекуваме од младите луѓе одеднаш да засакаат старомодни веб-страници, а камоли радио, телевизија и печатени изданија, едноставно затоа што стареат“, рече директорот на Институтот Ројтерс, Расмус Нилсен во извештајот, врз основа на онлајн анкета на приближно 94.000 возрасни, спроведени во 46 земји, вклучувајќи ги и САД.
Помалку од една третина од испитаниците рекле дека изборот на вести врз основа на минатите пребарувања е добар начин да се информирате, што е за шест поени помалку од 2016 година, кога истражувањето последно го поставило прашањето.
Сепак, луѓето претпочитаат нивните вести да бидат избрани од алгоритми, наместо од уредници или новинари, пренесува Ројтерс.
Довербата во вестите е намалена за 2 процентни поени во изминатата година. Во просек, 40 отсто од луѓето велат дека генерално им веруваат на повеќето вести. Соединетите Држави забележаа зголемување на довербата во вестите за 6 на вкупно 32 отсто, но сепак се рангирани меѓу најниските во истражувањето.
На сите пазари, 56 проценти од луѓето велат дека се загрижени да ја кажат разликата помеѓу вистинските и лажните вести онлајн – два процентни поени повеќе од минатата година.
Истражувањето покажа дека само 48 отсто од луѓето велат дека се многу или екстремно заинтересирани за вести, што е намалување од 63 отсто во 2017 година.