Претседателот на компанијата Рено, Жан-Доминик Сенар, во интервју за новинската агенција Ројтерс, зборуваше за иднината на електричните автомобили во Европа и изрази загриженост за состојбата на пазарот.
Коментирајќи го односот на силите на пазарот, Сенар изјави дека Кина доминира со клучните суровини за производство на батерии за електрични автомобили со нулта емисија.
Неодамнешната одлука на Кина да го ограничи извозот на два метали, галиум и германиум, кои се користат во производството на полупроводници и електрични возила, може да биде повик за будење за европскиот пазар.
„Може да се каже дека „кинеската бура“ го зафати растечкиот европски сектор на електрични возила. „Кога зборувам за кинеската бура, зборувам за силниот притисок што денес се применува на увозот на кинески електрични автомобили во Европа“, рече Сенар.
Тој додаде дека кинеската индустрија за електрични возила и синџирот на снабдување со суровини се резултат на долгорочни инвестиции, што би ја чинело Европа милијарди евра.
„Можеме да произведуваме електрични возила, но се бориме да ја обезбедиме безбедноста на нашите залихи“, рече претседателот на Рено.
Извозните ограничувања на Кина, исто така, ја ескалира технолошката војна со САД, што, според Сенар, може да предизвика уште поголем прекин во глобалните синџири на снабдување, пишува SEEbiz.
„Доколку дојде до вистинска геополитичка криза, штетите на фабриките за батерии кои се напојуваат исклучиво од надворешни производи ќе бидат значителни. Тоа е проблемот. Бараме алтернативи за да избегнеме парализа на земјата ако, на пример, останеме без батерии“, рече тој.