Кинеските производители и нивните прифатливи возила, вклучувајќи ги и електричните, штотуку почнуваат навистина да се шират во Европа. Сепак, за BMW ова не е толку голема работа, конкретно од две причини.
Производители како BYD и MG го зголемуваат своето присуство, а очекувањата се дека овој тренд ќе продолжи по нагорна траекторија. Дури и протекционистичките тарифи што ги наметна Европската комисија минатата година не го забавуваат нивното проширување, додека некои брендови, како што е претходно споменатиот BYD, наскоро започнуваат со производство на европско тло, поточно во Унгарија.
Како што истакнува Klix, многумина веруваат дека Кинезите на крајот ќе го „изедат“ пазарот на електрични автомобили во Европа, како што веќе прават на својот домашен пазар. Сепак, висок функционер на BMW ги ублажува очекувањата, и покрај фактот дека кинеските брендови веќе претставуваат 5,2 проценти од продажбата во Западна Европа оваа година, во споредба со 3,1 процент претходната година.
Протагонист на овие најнови изјави е Јохен Голер, раководител на продажбата на BMW. Германецот, во паралела што потсетува на доаѓањето на јапонските и јужнокорејските брендови во Европа, признава дека кинеските брендови прават „добри автомобили“ и не го негира очигледното: дека ќе го намалат пазарниот удел на западните и другите брендови, како што се јапонските и јужнокорејските, во Европа.
И покрај ова, Голер посочува два фактори што ќе се појават како главни предизвици во постигнувањето на истата сила како во Кина, каде што новите енергетски возила (електрични и PHEV) веќе претставуваат половина од пазарот, а локалните производители се во центарот на вниманието.
Од една страна, директорот на баварскиот бренд ги споменува растечките цени со кои се соочуваат кинеските брендови во нашиот регион. Кинеските производители уживаат силна поддршка и субвенции од владата на нивната земја, а растечката домашна конкуренција ги турна во прекумерно производство и ценовна војна што ги „принудува“ да нудат најниски цени.
Покрај тоа, трошоците за производство во Кина се пониски од оние што ќе ги најдете кај BYD, XPeng, Chery или CATL, за да наброиме само неколку, кога ќе започнат со производство во Европа. Иако е вистина дека дури и при извоз од Кина, многу брендови нудат многу привлечни цени тука, предностите што ги нудат овие производители не важат во иста мера.
Вториот фактор што го спомена шефот за продажба на BMW е поврзан со преференциите на европската јавност. Точно е дека сегашните кинески автомобили се направени повеќе имајќи ги предвид европските возачи, но тие се уште се далеку од тоа да имаат ист углед или квалитет на возење како, на пример, оние што ги нудат BMW, Volkswagen, Audi, Mercedes, Volvo и други.
Новата генерација кинески автомобили се нарекуваат „смартфони на тркала“, со високо ниво на вградена технологија и навистина прифатливи цени. Сепак, Голер верува дека преференциите и приоритетите на европските купувачи не ги одразуваат точно факторите на дигитализација и најсовремени технологии како победници.