Автомобилскиот конгломерат со 14 брендови под својот корпоративен чадор немаше одлична прва половина од годината. Stellantis објави нето загуба од 2,3 милијарди евра за периодот, со нето приходи намалени за 13 проценти во споредба со првата половина од 2024 година.
Како што објави Motor1, бројките за продажба во клучните региони беа исто така разочарувачки. Испораките во Северна Америка се намалија за 23 проценти поради помалиот увоз на возила погодени од царините. Испораките пошироко во Европа се намалија за 7 проценти поради бавното воведување на нови модели од Б-сегментот.
Stellantis се соочи и со проблеми во Кина, Индија и Азиско-пацифичкиот регион, но успеа да ги компензира дел од загубите во Јужна Америка со зголемување на продажбата од 20 проценти. Покрај тоа, компанијата забележа зголемување од 5 проценти во регионот на Блискиот Исток и Африка. Испорача вкупно 2,69 милиони возила низ целиот свет, што е намалување од 8% во однос на истиот период во 2024 година.
Новоименуваниот извршен директор предупредува дека враќањето на Stellantis на вистинскиот пат ќе бара последователни одлуки: „Нашиот нов менаџерски тим, иако е реалистичен во врска со предизвиците, ќе продолжи да носи тешки одлуки потребни за повторно воспоставување профитабилен раст и значително подобрување на резултатите“.
Заедно со својот тим, Антонио Филоса останува уверен дека можат да „поправат што не е во ред во Stellantis“, но признава дека „2025 година се оформува како тешка година“. Тој не откри какви промени се на хоризонтот, но Stellantis цврсто ја отфрли можноста за продажба на Maserati. И покрај тековните шпекулации, Stellantis постојано ги негираше гласините за продажба на култниот италијански бренд, дури и кога продажбата продолжи да опаѓа.
Перформансите на Maserati паднаа за 57% во 2024 година, од 26.600 единици во 2023 година на само 11.300 минатата година. Првата половина од 2025 година исто така не беше одлична. До јуни, брендот продаде само 4.200 возила, што е пад од 35 проценти во однос на првата половина од 2024 година и огромни 72,5 проценти во однос на првата половина од 2023 година.
Но, не е сè мрачно и очајно. Stellantis со задоволство известува за 200.000 нарачки за Avenger за само две години откако кросоверот, кој не е наменет за САД, се појави во продажба. Покрај тоа, компанијата планира да лансира неколку нови модели до крајот на годината: Jeep Compass, Citroen C5 Aircross, DS N°8 и Fiat 500 Hybrid во Европа, плус Jeep Cherokee, Dodge Charger Sixpack и Ram 1500 со 5,7-литарски HEMI V8 мотор во Соединетите Американски Држави.
На други места, Stellantis ги намалува трошоците со напуштање на својата програма за водородни горивни ќелии и преку „откажувања на програмата за производи“. Извршниот директор не сподели детали за идните одлуки, но управувањето со толку огромно портфолио на брендови очигледно претставува предизвици, особено кога некои продолжуваат да имаат послаби резултати.
И не е само Maserati. Повторното лансирање на Lanciа не оди според планот, при што испораките во регионот ЕУ+ЕФТА+Велика Британија се намалени за 73,8 проценти до јуни, според Европската асоцијација на производители на автомобили. ACEA, исто така, известува за загрижувачки пад од 20,2 проценти за DS Automobiles, заедно со двоцифрен пад за Opel/Vauxhall и Citroen. Од позитивна страна, Alfa Romeo порасна за 33 проценти, додека Peugeot и Jeep забележаа скромни добивки во регионот.