Volvo беше еден од првите производители на автомобили со долга традиција што ги објави плановите за целосно електричен погон.
Во март 2021 година беше објавена амбициозна стратегија која предвидува крај на производството на автомобили со мотори со внатрешно согорување до 2030 година.
Сепак, пред неколку месеци, брендот во сопственост на кинеската компанија Geely ја ревидираше својата преоптимистичка цел, наведувајќи дека автомобилите со SUS мотори ќе продолжат да се произведуваат по крајот на оваа деценија.
Сега дознаваме дека нивниот најголем теренец ќе остане во гамата уште долго време.
Говорејќи за британскиот магазин Auto Express, Volvo откри дека „ќе продолжи да го подобрува XC90 сè додека има побарувачка“.
Најголемиот SUV на марката на бензин ќе наполни десет години следната година, по редизајнот во 2019 година и уште едно ажурирање во септември оваа година.
Иако сега постои целосно електричен EX90, тој ќе коегзистира со модел кој користи бензински мотор.
Претходната генерација XC90 исто така имаше невообичаено долг животен циклус од 14 години. Тој беше лансиран во 2002 година и беше прекинат дури во 2016 година, кога XC Classic беше повлечен од кинескиот пазар.
Се чини дека неговиот наследник ќе го достигне продолжениот век на претходниот модел. Иако веќе во сериозни години, XC90 останува трет најпродаван автомобил на компанијата, веднаш по помалите и попристапни SUV модели XC60 и XC40.
Според портпаролот на компанијата, цитиран од Auto Express, XC90 нема да ја „канибализира“ продажбата на EX90 бидејќи двата SUV им се допаѓаат на различни клиенти.
Тоа има смисла во однос на цената, со оглед на тоа што најевтиниот XC90, на пример, чини 58.695 долари во Америка, додека EX90 чини речиси 23.000 долари повеќе.
Трета опција би била XC90 plug-in хибрид кој чини 73.195 долари, но нуди само 53 километри електричен опсег.
Се проценува дека целосно електричниот EX90 може да помине до 500 km со полна батерија.
Сè уште е рано да се каже дали XC90 ќе има трета генерација. Неодамнешната ревизија на целите ни кажува дека сегашниот модел ќе остане во понуда уште неколку години.
Volvo вели дека ќе продолжи да го подобрува овој луксузен SUV, што може да значи трет редизајн наместо целосно нов модел.
Имајќи предвид дека новата цел е plug-in хибридите и електричните автомобили да сочинуваат 90-100% од вкупните испораки до 2030 година, голема инвестиција во бензински SUV изгледа неверојатно.
Ова е очекувано ако се земе предвид дека Volvo сè уште сака Европската унија да го следи сегашниот план за забрана на продажба на нови автомобили со мотори со внатрешно согорување до 2035 година.
Откако веќе го прекина производството на дизел мотори, што имаше најголема смисла кај големите и тешки возила како што е XC90, Volvo верува дека на SUS моторите им истекува времето…