Транзицијата на автомобилската индустрија кон целосна електрификација се покажа како попредизвикувачка отколку што многумина предвидуваа. Промените во преференциите на клиентите, постојаните регулаторни пречки и специфичните пазарни барања ги принудуваат производителите да прават брзи, а понекогаш и болни прилагодувања. Иако растот на продажбата на електрифицирани возила е малку забавен, најновите податоци покажуваат дека нивната популарност продолжува да расте и тие заземаат сè поголем дел од глобалниот пазар.
Според анализата на Rho Motion, околу 12,5 милиони електрични возила (BEV) и хибридни возила со приклучок (PHEV) се продадени низ целиот свет во првите осум месеци од оваа година. Ова претставува значителен скок од 25 проценти во споредба со истиот период минатата година, поттикнат од силната побарувачка на клучните пазари. Сепак, еден голем пазар заостанува – Северна Америка.
Како што објави „Autonet“, додека светот брза напред, Северна Америка се движи значително побавно. Податоците покажуваат дека вкупно 1,3 милиони BEV и PHEV возила се продадени на континентот оваа година, што е зголемување од само 6 проценти во однос на минатата година. За споредба, продажбата во Европа скокна за 31 процент, во Кина за 25 проценти, додека остатокот од светот забележа импресивно зголемување од 44 проценти, со околу еден милион продадени единици.
Главната причина за ова заостанување лежи во Канада. Откако федералната програма за стимулации iZEV беше паузирана претходно оваа година, канадската продажба на електрични и plug-in хибридни возила падна за дури една третина. Од друга страна, продажбата во Соединетите Американски Држави расте, со посебен скок во август, непосредно пред да истече федералниот даночен кредит за електрични возила на 30 септември.
Само во август, глобалната продажба на BEV и PHEV се зголеми за 15 проценти во однос на истиот месец претходната година. Иако тоа е сè уште раст, тоа е најбавната стапка на раст од јануари. Вкупно 1,7 милиони електрифицирани возила беа продадени во август, што е зголемување од 5 проценти во однос на јули.
Кина, најголемиот пазар во светот за електрични возила, е совршен пример за ова забавување. Додека продажбата се зголеми за 6 проценти во споредба со август 2024 година, растот беше под очекувањата. Како што објавува Carscoops, резултатите од минатата година беа вештачки зголемени со вонредни скокови во јули и август, кога Кина ја прошири својата програма за замена на старите возила со нови енергетски возила, што ги направи резултатите од оваа година да изгледаат поскромни.
Севкупно, глобалниот тренд останува позитивен, но регионалните разлики, поттикнати од локалните политики и стимулации, никогаш не биле поизразени. Додека Европа и Кина продолжуваат да ја водат трката, Северна Америка ќе мора да најде начин да ги стигне.