Додека новите регистрации на Volkswagen растат низ цела Европа, Tesla се движи во спротивна насока.
Не толку одамна, компанијата на Илон Маск уживаше во производството на најпродаваното возило во светот. Сепак, работите се менуваат брзо, бидејќи Volkswagen е лидер во продажбата на електрични автомобили во Европа.
Нов извештај од Jato Dynamics детално ги анализира регистрациите на нови возила во Европа во текот на првиот квартал од 2025 година. Притоа, се идентификувани некои изненадувачки информации. До 31 март беа регистрирани 65.679 нови електрични возила VW. Ова е неверојатен скок од 157 проценти во споредба со истиот период од претходната година. Во меѓувреме, бројот на нови регистрации на модели на Tesla се намали за 38 проценти, на 53.237.
Вреди да се напомене дека станува збор за регистрации, а не за продажба. Имено, Tesla не ги пријавува продажбите по региони и секогаш е можно, иако малку веројатно, некој да купи нов автомобил без да го регистрира од некоја причина. Сепак, податоците за регистрациите даваат добар увид во самата продажба, па со разлика од над 12.000 нови регистрации, може безбедно да се претпостави дека Volkswagen моментално ја „растура“ Tesla, барем што се однесува до Европа.
За разлика од американската компанија, Volkswagen ги наведува продажбите на возила по региони, а податоците на германскиот производител се во согласност со податоците на Jato Dynamics. Компанијата објави дека продажбата на електрични автомобили во рамките на групацијата се зголемила за 112 проценти, предводена од Volkswagen.
„Нашите производи се добро прифатени и покажуваат дека групацијата VW е на вистинскиот пат“, изјави Марко Шуберт, член на извршниот одбор на групацијата задолжен за продажба. „Го зголемивме бројот на испораки на чисто електрични автомобили ширум светот за околу 60 проценти во првиот квартал. Особено во Европа, успеавме значително да ја прошириме нашата водечка позиција во овој сегмент со удвојување на бројот на испораки.“
VW вели дека ID.4 и ID.5 се најпродаваните електрични автомобили од кој било бренд во групата, со 43.700 испорачани единици во првиот квартал. Следен е ID.3 со продадени 28.100 единици, по него Audi Q4 e-tron (22.800) и Škoda Enyaq (20.200). Што се однесува до другите модели на Volkswagen, ID.7 продаде 19.100 единици, а ID. Buzz регистрираше 12.700 нови испораки.
Што го мотивираше и продолжува да го мотивира падот на Tesla? Секако, ова е глобална реакција на политичкиот ангажман на Маск, кој го поддржува американскиот претседател Доналд Трамп. Салоните на Tesla беа цел на демонстранти, додека сопствениците на автомобилите на американскиот бренд, исто така, беа критикувани.
Со оглед на тоа што сега се во сила високи царини за голем број производи увезени од Европа, вклучувајќи ги и автомобилите, се чини дека единствениот начин да се запре бранот е Маск да го напушти Вашингтон и да започне да управува со сопствена компанија.