Загадување со бучава: Повеќе од 110 милиони луѓе низ Европа се изложени на ризик

од Vladimir Zorba
18 прегледи

Според извештајот, повеќе од 110 милиони луѓе низ Европа страдаат од високо ниво на бучава што е штетно за здравјето. Резултирачкиот физиолошки стрес и нарушувањата на спиењето доведуваат до 66.000 предвремени смртни случаи годишно и многу случаи на срцеви заболувања, дијабетес и депресија.

Извештајот на Европската агенција за животна средина (EEA) се фокусира на бучавата од автомобили, возови и авиони и откри дека 20% од населението во Европската економска зона (EEA) е засегнато. Посебна студија, користејќи малку понизок праг за штетна бучава, откри дека 40% од населението на Велика Британија е изложено на штетна сообраќајна бучава.

Седумнаесет милиони луѓе страдаат од особено високо ниво на бучава – „долгорочна, многу иритирачка“ – и речиси 5 милиони страдаат од „тешки“ нарушувања на спиењето. Петнаесет милиони деца живеат во области со штетна бучава. Штетата по здравјето од бучавата е поголема од онаа од ризици од повисок профил, вклучувајќи го пасивното пушење или изложеноста на олово, и предизвикува економски трошоци од речиси 100 милијарди евра (86 милијарди фунти) годишно, покажа анализата, според „Гардијан“.

Истражувачите рекоа дека штетата по здравјето веројатно била потценета. Користејќи го построгиот праг на Светската здравствена организација за опасно бучно загадување, тие проценија дека 150 милиони луѓе низ Европа биле изложени на бучава. Целта на ЕУ за намалување на бројот на луѓе хронично вознемирени од сообраќајната бучава за 30% до 2030 година нема да се исполни без понатамошни мерки, рекоа истражувачите.

„Бучното загадување влијае на нашето здравје со тоа што ги држи нашите тела во постојана состојба на борба или бегство, дури и ако не сме свесни за тоа“, рече д-р Еулалија Перис од ЕЕА. „Ова може да доведе до штетни физиолошки реакции како што се воспаление и оксидативен стрес, а со текот на времето го зголемува ризикот од низа здравствени проблеми, вклучувајќи срцеви заболувања, дијабетес, мозочен удар, дебелина, когнитивно оштетување кај децата и проблеми со менталното здравје.“

Ограничување на животот

„Загадувањето со бучава не е само непријатност“, додаде Перис, која и самата е засегната. „О, Боже, да. Многу сум свесна за влијанието на загадувањето со бучава и многу сум чувствителна на него. Тоа го ограничува вашиот живот.“

Извештајот се базира на податоци објавени од земјите на ЕЕА за бучавата во сообраќајот, што е најраспространетиот и најзначаен вид бучава. Други видови, како што се гласните соседи и музиката од баровите, исто така веројатно ќе му наштетат на здравјето, но тешко се мерат поради нивната повремена природа.

Извештајот покажа дека 92 милиони луѓе низ Европа се погодени од бучавата од сообраќајот на патиштата, 18 милиони од бучавата од железницата и 2,6 милиони од бучавата од авионите. Објавените истражувања за влијанието на бучавата врз здравјето се искористени за да се процени годишен број од 66.000 предвремени смртни случаи, 50.000 случаи на кардиоваскуларни заболувања и 22.000 случаи на дијабетес тип 2.

Ограничувања на брзината на возилата

Бројот на луѓе во Европа погодени од бучава се намали за само 3% помеѓу 2017 и 2022 година, но истражувачите велат дека има многу повеќе што може да се направи. Намалувањето на ограничувањата на брзината за возилата во урбаните средини и поттикнувањето на употребата на гуми со ниска бучава би ја намалило бучавата од сообраќајот на патиштата, како и промовирањето на јавниот превоз, пешачењето и возењето велосипед.

Истражувачите велат дека растечкиот број на електрични автомобили би ја намалил бучавата помалку отколку што би се очекувало, бидејќи само при помали брзини моторите се главен извор на бучава; при поголеми брзини бучавата од гуми и пат станува доминантна. Сообраќајната бучава е исто така доминантна поради малиот број на многу гласни возила.

Бучавата од железницата би можела да се намали со подобро одржување на возовите и пругите, а бучавата од авионите со оптимизирање на моделите на слетување и полетување и поттикнување на воведување на потивки авиони.