Прескокнувањето на појадокот може сериозно да ги наруши академските перформанси на учениците, покажа новото истражување на австралиски научници. Истражувањето, спроведено на Универзитетот во Западна Австралија и други институции, открило јасна врска помеѓу нередовното јадење појадок и послабите резултати на стандардизираните тестови за писменост и математика. Резултатите беа објавени во научното списание Public Health Nutrition (PHN).
Речиси 60% од учениците не појадуваат редовно
Во истражувањето учествувале 28.651 ученик од Јужна Австралија на возраст од 8 до 16 години. Научниците ги анализираа нивните навики во исхраната и ги споредија со резултатите од националните NAPLAN тестови, кои ги проценуваат способностите за читање, пишување и математика.
Резултатите покажаа загрижувачки тренд: 57,6% од учениците го прескокнуваат појадокот најмалку еднаш до шест пати неделно, додека 10,1% воопшто не појадуваат. Оваа група ученици имаше значително поголема веројатност да постигне резултати под националните стандарди во сите пет категории на тестови.
Зошто децата го прескокнуваат појадокот?
Причините за прескокнување на појадокот се различни. Некои деца доаѓаат од семејства со ограничени финансиски средства и едноставно немаат пристап до квалитетна исхрана дома. Друга причина може да биде зафатениот утрински распоред што ги остава децата без време за оброк пред училиште.
Тинејџерите, особено адолесцентите, често го прескокнуваат појадокот поради загриженост за тежината и изгледот, што може да доведе до лоши навики во исхраната и долгорочни здравствени последици.
Програмите за училишен појадок како решение
Експертите истакнуваат дека програмите за појадок во училиштата се ефикасен начин да се обезбеди правилна исхрана кај учениците. Ваквите програми можат да им помогнат на децата кои немаат пристап до здрави оброци дома и да обезбедат подобра концентрација и когнитивна функција за време на часовите.
Научниците планираат понатамошни истражувања за подетално да ги разберат причините за прескокнување на појадокот и да развијат стратегии за подобрување на навиките во исхраната на учениците.