Која е најголема автомобилска компанија во светот?

од Марта Пешевска
184 прегледи

Кој е најголемиот светски произведувач на автомобили во 2017 година? Излегува дека одговорот на ова прашање не е недвосмислен. Причината е што доаѓаат нови играчи во битката за врвни позиции и ги збунува сметките на “старите кучиња”, пишува Би-Би-Си.

Разјаснувањето на случајот зависи од еден критериум, кој на прв поглед изгледа едноставен, но всушност е прашање за сериозна дискусија – како автомобилски компании го дефинираат терминот “автомобил”.

Конгломерат на Renault-Nissan-Mitsubishi тврди дека е меѓу најдобрите производители на автомобили, бидејќи во 2017 година може да се пофали со 10,61 милиони продадени возила.

Компанијата е формирана откако француско-јапонскиот концерн “Рено-Нисан” кој го купи автомобилскиот бизнис на Mitsubishi во 2016 година, а во септември 2017 година формално го смени своето име. Под капата на компанијата веќе се произведуваат десет марки – Renault, Nissan, Mitsubishi, Infiniti, Renault Samsung Motors, Dacia, Alpine, Datsun, Venucia и Lada.

Сепак, најголемата германска автомобилска компанија Фолксваген тврди дека во 2017 година продала 10,74 милиони автомобили, или околу 130.000 повеќе од Рено-Нисан-Мицубиши. Зошто раководството не треба да биде на втораата позиција и тоа втора година по ред? Проблемот, според експертите, цитирани од BBC, е во тоа што VW не ги вклучува во своите продажни ангажами камионите и автобусите, кои сепак не спаѓаат во графата “автомобили”, бидејќи очигледно не се такви.

Ова е причината зошто многу се престижните листите, кои го ставаат германскиот гигант на второ место, додека други, потпирајќи се единствено на финансиските извештаи, ја даваат првата позиција. Конфузијата станува уште поголема ако се земе предвид фактот дека автопроизводител и различните државни институции во светот немаат стандардизирана дефиниција за “комерцијални” или “тешки” автомобили.

Типични примери се SUV (SUV) возилата. Дали тие се автомобили или мали камиони? Одговорот зависи од тоа каква марка се тие и каде ги возите. “SUV„ станаа многу популарни и повеќето од нив речиси и да не се разликуваат од нормалните автомобили.

Меѓутоа, во САД, некои надворешни возила се регистрирани како лесни возила. Во Сингапур, Малезија и Тајланд пример Toyota Hilux се води како пикап, односно товарно возило со трговска намена, додека Toyota Fortuner која се базира на истата платформа и дури изгледа речиси идентично, се смета за обичен патнички автомобил “, објаснува главниот уредник на списание CarBuyer Derin Wong.

Според него, линијата која ги разликува двата сегмента е многу тенка. Класичните возила, како Chevrolet Silverado, Ford F150 и Dodge Ram речиси насекаде се водат комерцијални возила, без разлика дали се користат за превоз на стока или за лично возило. Меѓутоа, терминолошкиот хаос не завршува со овие примери.

Друга мала разлика се “бојата” се увезуваатпатнички комбиња или таканаречени комбиња. Тие скоро секогаш спаѓаат во графата на моторни возила со трговско намена, освен ако не станува збор за “миниванови”, кои можат да превезуваат до 8 човекот, како Toyota Sienna, Honda Odyssey, Kia Sedona и др. Сепак, кој освои автомобилска награда од 2017 година?

Според Дерин Вонг од CarBuyer, најсоодветниот пристап е да се потпре на податоците што ги даваат самите производители. Проблемот е што не сите ги поднесоа своите сметки за 2017 година, а некои не прават разлика помеѓу автомобили и товарни возила во продажната статистика.

Ана-Мари Бејсдн од британската консултантска компанија BMI Research ја поддржува тезата дека треба да се исклулат камионите и автобусите и со тоа се дава најмногу чиста слика на пазарот, кој го интересира масовниот корисник – оној на патнички автомобили. И во овој сегмент, Renault-Nissan-Mitsubishi навистина заработува сериозни позиции и првото место во рангирањето не изгледа невозможно, со оглед на сите модели и според опсегот на компанијата.

“Ако сепак ги вклучиме сите моторни возила, кои се произведени од една компанија, VW Group дефинитивно зема превласт, бидејќи од нивните фабрики излегува апсолутно сè – од” малолитражките “на Skoda и Seat до суперавтомобили на Porsche и тешките камиони на MAN”, вели уште Бесен.

Кој од двата пристапи е посоодветна, останува тема на дискусија. Меѓутоа, неспорно е дека битката за првото место во автомобилскиот свет ќе стане се повеќе и повеќе жестока.