Андреески за изградбата на нафтовод од Србија кон С.Македонија: Конечно има интерес да станеме транзитна земја низ која ќе поминуваат значајни европски енергетски коородори

од Берта Китинска
337 прегледи

Србија ќе започне со изградба на 128 километри нафтовод Нови Сад – Унгарија, кој според планот ќе минува низ Северна Македонија до пристаништето Драч.

Енергетски консултант и поранешен советник за енергетика во Владата на РСМ во однос на стабилизацијата на цените на енергенсите, Митко Андреевски во разговор за „Локално“ потенцира дека овој проект за нас е од огромен интерес.

-Република Македонија има нафтовод Солун-Скопје од 2000 година изграден и пуштен во експлоатација. За жал од 2013 година со затворањето на рафинерија Окта истиот -нафтовод не се користи. Инвеститерот и доминантен сопственик ( 80% Хеленик Петролеум) сака да го стави во функција овој значаен инфраструктурен објект во Републиката но како продуктовод за готови деривати. Изјавата на министерката Михајловиќ е во насока на посакуван проект, но сеуште далеку од иден проект. Ние како држава треба да имаме проактивен однос кон овој регионален проект, како и кон редица на други регионални енергетски проекти, смета тој.

Андреевски вели дека гасоводното поврзување на Србија за нас е од огромен интерес, испраќајки апел до владата дека за „овие проекти треба да се движат со европска бирократска брзина“, бидејќи како што вели тој во спротивно „нашата земја ќе биде заобиколена“.

-Конечно има интерес да станеме транзитна земја низ која ќе поминуваат значајни европски енергетски коородори, а не како досега ( слепо црево) крак од гасовод со 100% зависност од Гаспром. Денес кога Европските коридори се под атак на саботажи и диверзии, кога војната е на европско тло, кога енергетиката е ставена како главно оружје, кога имате поголем ризик да немате отколку да имате енергија, оваа изјава треба итно да се приземји прифати и аплицира за нејзино што поскоро остварување, подвлекува енергетски консултант. За крај, мој апел до естаблишментот во македонската влада: Овие проекти треба да се движат со европска бирократска брзина, во спротивно Македонија ќе биде заобиколена. За жал времето е фактор, и тоа најбитен!, вели Андреевски.

Нафтовод низ Северна Македонија до пристаништето Драч

Србија ќе започне со изградба на 128 километри нафтовод Нови Сад – Унгарија. Нафтоводот би можел да чини и до 100 милиони евра.

– Идејата е да се изгради нафтовод низ Северна Македонија до пристаништето Драч, со цел да се вмрежи нашата земја со нафтовод. Може да чини и до 100 милиони евра, изјави претседателот на Србија Александар Вучиќ.

Имаме доволно нафта за 75 дена ако некој го прекине снабдувањето со нафта и 59 дена за бензин, откри тој.

– Работиме на нови складишта за нафта. Има две понуди. Еден е британскиот предлог, но бараат посебни услови за арбитражи и понуда на конзорциум на наши производители на нафта – рече тој,пренесуваат српските медиуми.

Потпретседателката на Владата на Србија и министерка за рударство и енергетика Зорана Михајловиќ изјави дека изградбата на нафтовод до Унгарија и до Албанија и Грција, преку Северна Македонија, ќе значи дека Србија станува транзитна рута.

-Го имаме Јанаф, добиваме нафта преку тој гасовод, но важно е да размислуваме стратешки. Нафтовод од Панчево до Ниш, Скопје и два крака – до Солун и Драч, а од друга страна, изградба на нафтовод од Панчево до Унгарија, би значело дека Србија станува транзитна рута. Станува збор за инвестиции од 500 до 700 милиони евра, но тоа е вообичаено за вакви големи проекти кои се значајни не само за Србија и регионот, туку и за поширокиот регион, рече Михајловиќ.

Таа додаде дека кога станува збор за Турски тек преку кој Србија добива гас, важно е државата да реагира, доколку има некакви најави, сите надлежни институции кои се занимаваат со него да се погрижат тоа што минува низ Србија да биде заштитено.

-Ние сме подготвени колку што можеме, имаме полн магацин во Банатски двор, имаме половина милијарда кубни метри во Унгарија и испорака преку Балкански тек. Доколку се случи гасот да не стигне до нас, било да се работи за саботажа или дефект, во тој момент се активираат кризни планови и започнува замена на мазутот. Имаме доволно енергија за сите топлани, рече Михајловиќ.

Б.М.

Слични содржини