Стресот се однесува на негативните физички и емоционални реакции кои се јавуваат кога барањата за работа не се совпаѓаат со вашите способности, ресурси или потреби. Всушност, стресот настанува кога работникот и неговата работна средина не се усогласени.
Стресот на работа на крајот може да резултира со физички и ментални здравствени проблеми ако не најдете начин да се справите со него. Во некои екстремни случаи, токсичниот работен стрес може да резултира со трауматски искуства.
Наједноставниот начин да се реши проблемот е често да се најде соодветна работа, но ова не е секогаш опција за сите луѓе, пишува CreateCultivate.
Ако не можете да се откажете и да продолжите понатаму, еве 3 работи што можете да ги направите веднаш за да ја олесните ситуацијата и да создадете поподдржувачка работна средина.
1. Идентификувајте ги предизвикувачите
Пред да навлезете во подетално размислување за влијанието на стресот, разјаснете што точно е извор на стрес на работа. Како да знаете дека сте под стрес? За што размислувате тогаш? Што се случува во вашето тело?
Обрнете внимание на тоа како се чувствувате на работа во период од една или две недели. Како се чувствувате физички кога станува збор за телото и телесните манифестации, емотивно во срцето и умот и на крајот ментално? Потоа запишете ги сите ситуации, настани и луѓе кои довеле до негативна физичка, ментална или емоционална реакција.
За секој запис во вашата евиденција, одговорете на прашањата за тоа кој бил вклучен во ситуацијата, каква беше вашата реакција и како се чувствувавте пред, за време и по стресниот инцидент.
По две недели проценете што сте запишале. Може да најдете очигледни стресори или модели и да забележите суптилни, но постојани причини за стрес, како што се специфични работни задачи, интеракции со одредени луѓе или непријатен работен простор.
2. Поставете работни граници за кои не може да се преговара
Факт е дека работата никогаш не завршува и секогаш има работа. Ако веќе доживувате стрес на работа, важно е да станете многу јасни и строги за границите што ќе ги поставите. Можеби понекогаш е непријатно да ги воспоставите, но важно е да запомните дека тие се неопходни за да останете здрави и среќни. Ако немате јасни граници, доживувате поголем стрес на работа.
Исто така, важно е да запомните дека ваша одговорност е да се држите до сопствените граници, а не до границите на другите луѓе. Луѓето секогаш ќе се трудат да ги поместат границите што сте ги поставиле, а ваша задача е да се погрижите да не го направат тоа.
Ова подеднакво се однесува на границите околу работното време, комуникацијата, задачите што ги преземате и сите други моменти кога доживувате стрес на работа. Поставете јасни граници за себе и за сите околу вас.
3. Научете како да ги решавате конфликтите
Експертите велат дека друга главна причина за стрес на работа се односите и интеракциите со колегите и менаџерите. Ако, откако ќе ги идентификувате вашите предизвикувачи, забележите дека вашиот стрес на работа главно произлегува од врските, можеби е време да ги оцените вашите практики за комуникација.
Дали зборувате кога чувствувате дека некој ве повредил? Дали посочувате кога некој ја преминува границата што сте ја поставиле? Конечно, дали се залагате за себе? Неправењето на ниту една од овие работи може да доведе до конфликт и стрес на работа. Во овој случај, ќе развиете јасно разрешување конфликти и комуникациски вештини кои ќе ви овозможат да го кажете своето мислење.
Многу едноставна процедура помага да се решат конфликтите на работното место. За почеток, одреди за што точно се работи. Запознајте го изворот на конфликтот и пренесете како се чувствувате, имајќи на ум дека комуникацијата вклучува разговор и слушање. Идентификувајте решение, а потоа имплементирајте го. И тоа е тоа.