Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA) во понеделникот ја поздрави „деескалацијата“ како „важен чекор кон ограничување на длабоката неизвесност во трансатлантските трговски односи во текот на изминатите месеци“.
Соединетите Американски Држави се клучен пазар за европската автомобилска индустрија, која извезе речиси 750.000 автомобили таму во 2024 година, што претставува речиси една четвртина (22%) од вкупниот извоз.
Соединетите Американски Држави и Европската Унија постигнаа договор во неделата што предвидува царини од 15% за европските производи извезени во САД, додека автомобилите се предмет на царина од 27,5% од април.
Пред новата администрација на Доналд Трамп, европските производители на автомобили беа оданочени во САД само со 2,5%.
Царина од 15% ќе има „негативно влијание врз секторот, не само во ЕУ, туку и во Соединетите Американски Држави“, предупреди извршниот директор на ACEA, Зигрид де Врис, во соопштението.
Американските производители како што се Крајслер и Џип (брендови во сопственост на Стелантис) и Џенерал Моторс внимателно ги следеа преговорите меѓу Соединетите Американски Држави и Мексико, каде што се произведуваат 15% од автомобилите што се продаваат во Соединетите Американски Држави, како и многу резервни делови.
Се очекува околу 10% од царината да им се префрли на американските клиенти, според германскиот експерт Стефан Бразел. „За преостанатите 5%, можеби ќе треба да видиме дали е можно дополнително да се намалат трошоците некаде“, нагласи тој.
На европска страна, Германија е во преден план. Минатата година, Соединетите Американски Држави беа најголемиот извозен пазар (13,1%) за возила извезени од германската автомобилска индустрија, која веќе се соочува со предизвици во Кина.
На краток рок, дури и ако се ограничени на 15%, американските царини ќе ги чинат „германските автомобилски компании милијарди евра секоја година“, изјави Хилдегард Милер, претседател на германското здружение на производители на автомобили VDA.
Соочени со оваа ситуација, сите засегнати страни ги ревидираа своите цели за 2025 година и предложија решенија.
Извршниот директор на BMW, Оливер Зипсе, во јуни предложи Европа да ги укине царините за увоз на возила произведени во САД. BMW извезе 153.000 возила во САД во 2024 година, но исто така увезе 92.000 автомобили склопени во САД во Европа.
Mercedes е во слична позиција. „Договорот меѓу ЕУ и САД е важен прв чекор по кој мора да следат понатамошни мерки“, изјави портпаролот на Mercedes за АФП. „Политичките лидери мора да продолжат да работат на отстранување на пречките за слободна трговија. Затоа сметаме на ЕУ и САД да продолжат со конструктивен дијалог во иднина“, рече тој.
Volkswagen, исто така, страда од американските царини за автомобили произведени во Мексико, при што неговиот профит во првата половина се намали за 1,3 милијарди евра. Неговите премиум брендови Porsche и Audi, кои немаат фабрики во САД, беа најтешко погодени.
Audi вчера ги намали своите цели за приходи и профитабилност за 2025 година, пред очекуваното закрепнување во 2026 година. Извршниот директор на VW, Оливер Блуме, предложи ад хок договор со САД што ќе ги земе предвид инвестициите на групацијата во земјата.
Шведскиот производител на автомобили Volvo, исто така, објави голема загуба во вториот квартал поради царините.
Европската автомобилска индустрија сега врши притисок врз Европската комисија да ја одложи брзата електрификација на својата флота и да го поттикне бавниот европски пазар.
Исто така, недостатокот на надомест за извоз на американски автомобили во Европа би можел да создаде „големи губитници“ меѓу вработените во германската автомобилска индустрија, вклучително и добавувачите, предупредува Фердинанд Дуденхефер, експерт за германскиот автомобилски сектор.
Додека американските производители (освен Ford) покажуваат мал интерес за европскиот пазар, американските фабрики на BMW, а особено Mercedes, ќе продолжат да испорачуваат теренски возила во Европа без дополнителни трошоци.
„Без компензација“ за царините што ги погодуваат фабриките за автомобили во Европа, кои веќе се во лоша позиција, „производството ќе се намали“, проценува Дуденхефер, со до 70.000 работни места во опасност само во Германија.