Перверзија е силувања и теолошки оправдувања за вулгарни  потреби на “долниот” да се прифатливи во правната држава20160126.mhbsnyevwd

Теолошки оправдувања за вулгарен потреби на “телесната долница” има не само во исламот. Но во оваа религија недостасува врховна толкување на  инстанца. А тоа открива терен за секаков теолошки плевел, коментира Керстен Книп за “Дојче Веле”.Колнскиот имам Сами Абу-Јусуф ужива во меѓувреме на сомнителна слава во Германија.Дали самиот тој го сакал или пак други му ја создале ненамерно – засега не е јасно. Јасно е сепак друго: имамот уверува дека го цитираме неправилно. И дека очигледно не го разбрале.

Имамот најде во центарот на вниманието малку откако даде интервју за руската телевизија Рен ТВ по повод насилствата во новогодишната ноќ во Келн. Како што е познато, тогаш стотици жени станаа жртва на грабежи и сексуални напади, извршени од млади мажи со арапско и северноафриканска потекло. “Како што се шетаат полуголи и напарфимирани, нема што да се прашуваме декаќе стануваат такви работи” – така во Рен ТВ го превеле на руски зборовите на Сами Абу-Јусуф.

Изгубени во преводот

Според самиот тој  Имам сепак, оваа верзија  го искривува кажаното од него. ЗА весникот “Експрес” тој тврди дека всушност сакал да каже нешто друго. Имено: “Имаше малку облечени и напарфимирани жени кои се шетале меѓу мноштвото пијани луѓе. За некои северноафриканци тоа беше повод да почнат да ги пипкаат Која сепак не значи дека јас мислам дека жените не смеат да се облекуваат за таков начин. Тоа сите треба да го прифатиме. А ако некому не му се допаѓа, да си бара друга страна. ” По поднесена жалба од пратеникот Фолкер Бек од Зелените сега обвинителството веќе официјално испита што точно кажал имамот пред руската телевизија. По вмешување во Келн дел од германската јавност е склона да го обвинува исламот за насилството врз жените. И тоа не е толку погрешно. Бидејќи исламот всушност носи дел од одговорноста. Но, не толку поради  тоа дека лутаат во него сексистички идеи, колку поради недостатокот на хиерархиски структури. За да го кажеме сосема јасно: мнозинството муслимани се револтирани од тоа што се случило во текот на новогодишната ноќ, но овие напади не беа осудени – и немаше како да бидат осудени – од една виша исламска инстанца. Само затоа што таква нема. И токму во тоа е проблемот. Проблем претежно кај сунитите, каде недостасува еден главен авторитет, слично на папата кај католиците, и соодветно недостасува обврзувачка интерпретација на исламот. А тоа открива терен за какви ли не теолошки плевел. До каде води тоа покажува примерот со Саудиска Арабија – самопрогласен земја – лидер во сунитскиот свет. Таму верскиот книжовник Мухамед Салих ал Мунаџид одржува салафитска web страница, која е меѓу десетте најпопуларни порталот за слични публикации. Неодамна еден корисник му поставува прашањето дали муслимани  во брак можат да имаат секс со “робинки” (ова е циничен еуфемизам за бројните азиските девојки кои работат како домашни помошнички во Саудиска Арабија). Одговорот на Ал Мунаджид гласеше: Да, се разбира, по прашањето нема никакво сомнение.

Теологија на “долниот 

Истата перверзија на  теолошкото “услуга” на телесната долница е вградено и во основата на бизнис моделот наречен “Исламска држава” (ИД). Оваа “држава” им овозможува на своите следбеници неказнето да силуваат жени – не само јазидски христијанки, но и секакви други заробени жени. Мажите од ИД дури тврдат дека  ги прават овие силувања со благослов на Алах. Да, и во други религии има цинични идеолошки шеми кои оправдуваат какви ли не злосторства со соодветните свети книги. Во Уганда пример брутален месар Џозеф Кони и неговата “Божја армија за отпор” се обидоа да создадат верска држава на христијанска основа. Во Чиле пак германскиот емигрант Паул Шефер, основач на озлогласената “Колонијата Дигнидад”, ветуваше на своите следбеници “изконно христијански живот во Ветената земја”. Кон овој живот тој најприродно ги вбројуваат и редовните сексуални насилства против жени и деца. Но да се вратиме на “Исламска држава”. Големо мнозинство муслимани се згрозуваат од неа, а бројни имами веќе ги  осудија делата . Но, колку што најмногу во сунитскиот ислам недостасува врховна инстанца, која дава верски толкувања со задолжителна сила за сите верници, можни се какви ли не најдобро произволни толкувања. Токму тоа е задната страна на верската  разноликост   во исламот што постојано  го фалат исламоведите во Германија . Бидејќи поголемата слобода во толкување на религијата, од која имаат корист и сомнителните имами, може да чукне во исклучително опасни правци. И не случајно дел од германската јавност сериозно се грижи од оваа опасност. Да, можеби зборовите на Сами Абу-Јусуф навистина биле преведени неправилно. Да, можеби тој сакал не да ги  легитимира насилствата од новогодишната ноќ, туку едноставно да се објасни како дошло до нив. Од оваа гледна точка е добро, дека полицијата веќе води истрага. Германија е должна да излезе со своите муслимани, а најмногу – со својот идентитет како правна држава. А правната држава не трпи проповедници на омразата, кои се прикриваат зад побожни маски.

 “Дојче Веле”

Слични содржини