Стратегиите што ќе ве одделат од другите и ќе ви помогнат да преговарате за подобри услови за себе секојдневно се учат. Дали некогаш сте се запрашале зошто вашиот работодавец не ве повикал по интервјуто кое сте го доживеале како успешно? Дали некогаш сте се изнервирале што колега кој е помалку посветен и има помалку искуство добива подобри услови за работа од вас?
Што направија другите поинаку?
Одговорот е дека без оглед на нивните способности и посветеност, тие комуницирале поинаку. Ако погледнеме еден куп луѓе кои не се задоволни од нивните работни услови или како реагираат потенцијалните работодавци на нив во интервјуа за работа, сите тие припаѓаат на една од двете групи на луѓе.
Првата група се вредни работници кои се премногу горди или скромни за да побараат нешто. Тие првично ќе ги прифатат условите што им се нудат со идеја дека ќе се докажат со текот на времето и дека нивните услови ќе се подобруваат. Тие нема да побараат ништо бидејќи нивната гордост не им дозволува, но ќе чекаат некој да ги забележи нивните заслуги и ќе ги награди за целата нивна работа, лојалност и достигнувања. Сепак, без соодветна комуникација, може да се добие впечаток дека сте задоволни со вашата позиција и услови и работодавачот ќе се концентрира на подобрување на условите на оние кои изгледаат поамбициозни.
Во втората група на луѓе спаѓаат оние кои мислат дека сè им припаѓа и нема да се двоумат да го побараат тоа, но честопати тоа нема да го сторат вешто и во вистинско време. Ова значи дека тие нетактично и несмасно ќе бараат зголемување, слободни денови или унапредување. Иако нивниот стремеж е потполно точен, директен и непланиран пристап прави да изгледаат некооперативно, нефлексибилно и како придобивките што ги бараат да не се заслужени – што секако не е точно.
Решението за обете овие групи е да ја сменат комуникацијата. Посветената работа е неопходен фактор на патот кон финансискиот и хиерархиски напредок на работата, но исто така е потребно да ги објавиме нашите очекувања на работодавачот во вистинско време и на вистински начин.
Наместо да молчите или да го запрете претпоставениот во ходникот со лесна иритација и постојано да барате подобри услови за минување, обидете се со следново:
Закажете состанок во време кога знаете дека и вие и работодавачот имате доволно време за разговор без прекини и дополнителен стрес.
Започнете со она што го цените во вашата моментална позиција и од што сте задоволни. Почитувајте го соговорникот. Ова покажува дека сте реални и објективни во перцепцијата на ситуацијата.
Јасно кажете што би сакале да добиете и зошто мислите дека го заслужувате тоа.
Бидете подготвени за вашата алтернатива ако другата страна не е подготвена да ве запознае, т.е. што друго е прифатливо за вас и кој е рокот во кој сте подготвени да го чекате ова.
На крајот, секогаш заблагодарувајте за времето и сумирајте што е договорено и во кој временски период ќе биде ставено во дело. Понекогаш тоа ќе значи дека имате и нови одговорности.
Цело време преговарајќи, главната разлика е во јазикот што го користите. Редоследот и множеството реченици во кои доаѓаат барањата и благодарноста.
Оваа и друга тактика на деловна комуникација не е невозможна или тешка за учење. Треба само да пробате.