Караџов: Железничкиот тунел со Македонија треба да биде готов до 2028

„Ова е тест за нас, иако сме членка на ЕУ, но уште поголем тест за Република Северна Македонија, која е кандидат за членство“, вели бугарскиот министер во оставка, Караџов

од Nikola Popovski
35 прегледи

„До 2028 година, прекуграничниот железнички тунел меѓу Бугарија и Република Северна Македонија треба да биде готов“, соопшти денеска бугарскиот вицепремиер и министер за транспорт и врски во оставка, Гроздан Караџов. Тој учествуваше на состанокот на тамошната Парламентарна комисија за надворешна политика, на која едногласно била поддржана ратификацијата на Договорот меѓу владите на двете земји за подготовка, изградба и работа на прекуграничен железнички тунел, потпишан на 6 ноември 2025 година во селото Ѓуешево.

„Ова е проект кој многу внимателно го следи Европската комисија и секоја од земјите што од сега па натаму, која покажува неразумно опструкција на овој проект, ќе се смета за несигурен партнер. Ова е тест за нас, иако сме членка на ЕУ, но уште поголем тест за Република Северна Македонија, која е кандидат за членство во ЕУ“, рекол Караџов, пренесуваат бугарските медиуми.

Министерот во оставка истакнал и дека „ова е заеднички проект, не малку копање од двете страни, туку цел заеднички проект“.

Тунелот засекогаш ќе го управува таков заеднички комитет. Двете страни секогаш ќе мора да платат одредена сума за негово одржување, но ќе се одржува заеднички.

Вицепремиерот очекува придружната инфраструктура до границата – последните 2,4 км – да биде готова, со поедноставена организација, до крајот на следната година. Тоа е, во 2027 година ќе ги имаме овие 2,4 км, а кога тунелот ќе биде готов, ќе треба да ги прикачиме само последните 400 м. Тоа е нашиот план, рече и Гроздан Караџов.

Договорот го потпишаа Караџов и вицепремиерот и министер за транспорт, Александар Николоски, на железничката станица во бугарското село Ѓуешево.

Вчера Николоски порача дека актуелните случувања во Бугарија не би требало да влијаат врз текот на процесот на изградба на железничката пруга од Коридорот 8 и додаде дека на него работат и Скопје и Софија, во рамките на своите обврски.

За потсетување, минатата недела по серијата протести во повеќе градови во Бугарија, кои започнаа како реакција на носењето на буџетот за 2026 г. и воведувањето на еврото, владата на премиерот Росен Желјазков си поднесе оставка, по што државата повторно се најде во политичка криза. Сепак, Николоски вели дека проектот за железницата на Коридорот 8 е во фаза во која политиката нема да може да има влијание.