Седумкратниот светски шампион во Формула 1, Луис Хамилтон, кој ќе премине од Мерцедес во Ферари за почетокот на сезоната 2025 година, го потресе светот на мотоспортот, а ефектите од овој трансфер допрва треба да се почувствуваат, што ќе влијае на секој тим на гридот. Тоа е факт бидејќи Хамилтон овозможи голема реконструкција на возачите во тимовите, ослободувајќи едно од највредните места во Формула 1.
Меѓутоа, зошто најуспешниот возач во историјата на Формула 1 реши да го напушти тимот со кој го постигна најголемиот успех и да се пресели во Маранело, каде што немаат светски шампион од 2007 година, односно од титулата на Кими Раиконен? Одговорот тешко дека ќе биде недвосмислен или краток.
Но, сега е јасен еден од главните катализатори за неговата желба да го напушти Мерцедес. Според сигурни извори во Мерцедес, заминувањето на Лоик Сера и неговата преселба во Ферари е фактот што ја започна последната фаза во разделбата на Луис со тимот. Сера ќе може да започне со работа за Скудерија за сезоната 2025, бидејќи Мерцедес му наметна ограничување откако тој замина.
Кај поранешните светски шампиони, Сера беше шеф на одделот за развој на шасијата и интересно е што се најде во жесток спор со поранешниот технички директор на тимот Мајк Елиот. Сера беше на мислење дека болидите W13 и W14 користени во последните две сезони беа изградени на погрешна основа и не напредуваа во вистинската насока – главно поради подолгото меѓуоскино растојание и распоредот на патеката на болидите.
Во пракса, само Сера и Хамилтон се изјаснија против неуспешниот концепт на последните два болида, при што тимскиот шеф Тото Волф призна дека згрешил што им дозволил на инженерите да го убедат на крајот на 2022 година дека концептот на болидот може да биде успешен во 2023 година.
„Минатата година им кажав дека проблемите се во болидот“, објасни Хамилтон во 2023 година, кој зборуваше за неговата дискусија со тимот на Елиот. „Возев многу автомобили во мојот живот и знам што му треба на автомобилот, а што не“.
Хамилтон исто така не беше задоволен што никој од техничкиот оддел не ја призна вината за грешката со последните два болида, но успеа да ја маскира со многу работа, која претстои пред Мерцедес.
Исто така, важно е да се разјасни кога точно Сера ја прифатил понудата на Ферари – тој решил да замине, потоа дојде заминувањето на Мајк Елиот и враќањето на Џејмс Алисон, кој требаше да го преземе развојот на W15 за оваа сезона. Алисон повторно потпиша долгогодишен договор со Мерцедес, но Сера со себе носи дел од својот тим со кој ќе продолжи да работи во Италија. А Сера веќе работи на болидот на Ферари за следната година.
Што се однесува до новиот болид на Мерцедес, работата на симулатор покажа дека W15 ќе биде многу подобро избалансиран и предвидлив автомобил, но нема да може да одговара на брзините и перформансите на минатогодишниот RB19, со други зборови нема да биде „ракета“, како што велат пилотите. И тоа мора да одигра своја улога во одлуката на Хамилтон да ја бара својата осма светска титула со Ферари, а не со тимот со кој го постигна својот најголем успех.