Проценката на вредноста на TikTok е сложена задача. Со оглед на овие компликации, „Форбс“ разговарал со најмалку девет експерти и презентираше неколку различни сценарија.
Врховниот суд би можел да донесе одлука за евентуална забрана на TikTok во САД уште денес, откако судиите минатиот петок посочија дека најверојатно ќе го поддржат релевантниот федерален закон. Забраната ќе стапи на сила на 19 јануари, ден пред инаугурацијата на претседателот Трамп. Освен ако претседателот Бајден не го продолжи рокот или Конгресот не го усвои новиот закон воведен во понеделник. Тоа ќе и даде на кинеската матична компанија ByteDance дополнителни 270 дена за продажба.
Алтернативно, ByteDance би можел да ја продаде американската верзија на платформата на американски сопственици. Иако ByteDance нагласи дека не планира да го продаде TikTok, милијардерите – вклучувајќи го и Френк Мекорт – покажаа интерес да го купат. Конкретно, кинеската влада, според извештајот на Блумберг, наводно го разгледувала Илон Маск како потенцијален купувач на TikTok, нарекувајќи ги гласините „чиста фикција“.
Со или без алгоритам
Клучно прашање: колку би чинел TikTok? Мекорт, поранешен сопственик на L.A. Dodgers, кои водат група која се натпреварува за TikTok преку нивниот проект Liberty, проценуваат дека бизнисот на TikTok во САД вреди 20 милијарди долари. Тоа е проценка без неговиот моќен „алгоритам за предлози“, кој сугерира нови видеа кои Мекорт не ги сака и кои ByteDance најверојатно никогаш нема да ги продаде.
Со алгоритмот, аналитичарот на Wedbush, Ден Ајвс, верува дека проценката од 300 милијарди долари може да биде „конзервативна“. Повеќето експерти ја проценуваат вредноста некаде помеѓу овие две бројки.
TikTok од Кајманските Острови
Проценувањето на вредноста на TikTok е особено тешко. Настрана од проблемот со алгоритмот, треба да се земе предвид и фактот дека TikTok моментално е дел од приватна компанија со седиште во Кина. Дополнително, TikTok е технички подружница на компании регистрирани на финансиски нетранспарентните Кајмански Острови, што го прави речиси невозможно за надворешните набљудувачи да одредат точно колкав приход, а камоли профит, TikTok генерира во САД. Кинеската влада поседува и мал, но многу влијателен удел во еден од другите бизниси на ByteDance. Кина постојано тврдеше дека нејзиното влијание е ограничено на операции надвор од САД, но кинеската влада ќе мора да одобри каква било продажба.
Присилната продажба за време на привремена забрана, исто така, може да влијае на цената што некој би бил подготвен да ја плати за TikTok. Правните советници на TikTok и Бајден во судските документи рекоа дека едномесечното исклучување може да предизвика глобалните приходи од реклами на TikTok да паднат за 29% на годишно ниво.
Постојат и потенцијални трошоци поврзани со продажбата. „TikTok би морал да создаде многу нова инфраструктура што би ја изгубил од својата матична компанија во случај на одвојување“, вели аналитичарот Гил Лурија од D.A. Davidson. „Цената би била ограничена и од забрзаниот процес на продажба и од потребата за купување на целата франшиза, наспроти иницијалната јавна понуда (IPO), која значително го намалува бројот на потенцијални купувачи.
Еве четири потенцијални начини да се процени вредноста на TikTok:
Понуда од 20 милијарди долари на Френк Мекорт
Група инвеститори предводени од Френк Мекорт, милијардер развивач на недвижнини и поранешен сопственик на Л.А. Доџерс, верува дека може да го купи TikTok без алгоритам за 20 милијарди долари. Тоа е приближно еднакво на вредноста на конкурентот Snapchat. Тој не одговорил на барањето за коментар, но аналитичарот на Benchmark, Марк Згутович, рече дека проценката може да се заснова на броеви на корисници. Дваесет милијарди долари се приближно 120 долари за секој од 170 милиони американски корисници на TikTok. Тоа е во рамките на односот вредност по корисник за Snapchat и Meta.
McCourt и Project Liberty, непрофитна организација што ја основа во 2021 година за да развие „нова интернет инфраструктура“, ја понудија во партнерство со инвестициската банка Guggenheim Securities, адвокатската фирма Kirkland & Ellis и конзорциумот од други инвеститори, вклучувајќи го и Кевин О’Лири) од емисијата Shark Tank. ByteDance, кој постојано изјавува дека TikTok не е на продажба, јавно не ја призна оваа понуда.
Пазарната магија на мултипликаторите
Еден вообичаен начин да се процени вредноста на технолошките компании како TikTok е со повеќекратна вредност на приходите. TikTok генерира приходи од реклами, стриминг видеа и е-трговија. Во Сингапур, каде што се достапни веродостојни податоци, последните две категории сочинуваа 83% од приходите во 2023 година. Иако TikTok ги објавува податоците за приходите за своите подружници надвор од Кина (околу 13 милијарди долари во 2023 година), тој не ги открива приходите од САД. Според Financial Times, приходот на Tiktok во САД во 2023 година бил околу 16 милијарди долари. Додека податоците за првата половина од 2024 година покажаа раст од најмалку 40%. Ова укажува на проценка од околу 22 милијарди долари приход во САД во 2024 година.
Аналитичарите Згутовиќ и Џил Лурија препорачуваат вредност на компанијата во однос на приходот од шест пати, што е помеѓу коефициентот за Snap (3,5x) и Meta (8x). Примената на овој мултипликатор на проценката на приходот од 22 милијарди долари, дава груба проценка од 132 милијарди долари, вклучувајќи го и алгоритмот на TikTok.
Златниот алгоритам од 300 милијарди долари
Алгоритмот на TikTok, базиран на машинско учење, е исклучително ефикасен во анализирањето на однесувањето на корисниците и персонализираните препораки за содржина. Иако е малку веројатно дека ByteDance ќе го продаде алгоритмот, аналитичарите ја разгледаа неговата потенцијална вредност. Според Ден Ајвс, алгоритмот е „златен“. Тој проценува дека TikTok со алгоритмот би можел да вреди 300 милијарди долари, што го истакнува огромниот потенцијал за приходи од реклами со 200 милиони високо ангажирани корисници во САД.
Основна вредност без алгоритам
Згутовиќ од Benchmark проценува дека приходите на TikTok во САД се пониски од оние наведени од Фајненшл Тајмс – поблиску до 13 милијарди долари. Тој проценува дека компанијата вреди околу 55 милијарди долари без алгоритмот. Ајвс исто така верува дека TikTok би вредел помеѓу 40 и 50 милијарди долари без алгоритмот.
Фиби Лиу, Мет Дурот, „Форбс“