Макрон до Бајден: Ако продолжи „Америка на прво место“, ќе има „Купувај европско“

од Vladimir Zorba
204 прегледи

Францускиот претседател Емануел Макрон пристигнува во посета на својот американски колега Џозеф Бајден со главна порака дека Европската унија ќе воведе мерки под мотото „Купувај европско“ доколку Вашингтон значително не го намали протекционизмот преку Законот за сузбивање на инфлацијата (ИРА), кој всушност е уште посилно продолжување на политиката „Америка на прво место“, која ја воведе поранешниот шеф на Белата куќа, Доналд Трамп, пренесе Бета.

Со симболична посета на Њу Орлеанс, град основан од Французите во 1718 година на тогашната француска територија Луизијана, Макрон ќе се обиде да ги намали несогласувањата што постојат меѓу сојузниците од двете страни на Атлантикот и растечкото верување дека Европа станува губитник во украинската војна.

Бидејќи, според медиумите и аналитичарите во ЕУ, Америка сега стои подобро економски од Европа, масовната продажба на американско оружје на европските сојузници и Украина во голема мера ја зајакна американската индустрија, а Вашингтон, исто така, стекна значајни геополитички предности играјќи водечка улога во украинската војна.

Америка не почувствува никакви последици поради западните санкции против Русија и, згора на тоа, таа не само што е самодоволна кога станува збор за енергијата, туку и го продава својот течен гас на Европа три пати поскапо отколку што плаќаат американските потрошувачи за него, како што е наведено од францускиот неделник „Експрес“.

Макрон треба да добие и дополнителни гаранции дека Вашингтон точно не ја продолжува политиката на Трамп за вреднување само на американските интереси, особено кога станува збор за одбранбениот договор што го склучија САД, Велика Британија и Австралија во Индо-Пацификот без знаење на Париз и Берлин како и „ножот во грб“, како што го опишаа француските власти, со спогодбата со Австралија за раскинување на договорот за купување француски и купување американски подморници.

Анализите во ЕУ конкретно укажуваат на некомпатибилноста на прокламираната волја на Вашингтон да го зајакне своето стратешко партнерство со Европа и сегашниот протекционизам што го спроведуваат САД преку законот за сузбивање на инфлацијата, од кој се изземени Канада и Мексико, што го стеснува просторот за европските производи и инвестиции за влез на американскиот пазар.

Суштински проблем за Европејците се огромните, спротивни на слободниот пазар, американските субвенции за домашната економија од точно 370 милијарди долари, што директно ја загрозува фер конкуренцијата.

И европските влади и деловни кругови сега стравуваат дека поевтината енергија, помалата инфлација и подобри услови ќе ги привлечат светските и европските компании да го преселат своето производство во Америка.

Затоа што меѓу ЕУ и САД, кои сочинуваат 46 отсто од светската трговија, сè уште не е склучен договор за слободна трговија, токму поради тоа што има спорови кои економски гранки и „чувствителни индустрии“ се уште би биле под домашна заштита.

Советникот на францускиот претседател Макрон рече дека „ќе биде многу важно Вашингтон да се согласи да ги ублажи последиците од законот ИРА“.

Германскиот канцелар Олаф Шолц оцени дека огромните американски субвенции „ја нарушуваат слободната трговија“, додека француската премиерка Елизабет Бурн рече дека Европа нема друг избор освен да користи државни средства и субвенции за да иницира енергетска и еколошка трансформација и да ја потисне инфлацијата.

Францускиот премиер по разговорот со Шолц и германскиот министер за економија Роберт Хабек изјави дека треба да се воведе политиката и законот „Купувај европско“.

Берлин е многу повнимателен во овој поглед, бидејќи Германија има многу поголеми инвестиции од Франција во американската економија, особено кога станува збор за автомобилската индустрија и енергетиката.

Министрите за трговија на Европската унија на штотуку завршената седница побараа европските компании, исто како и канадските и мексиканските, да бидат изземени од американскиот закон за ИРА, кој воведе повисоки царини и квоти за увоз, предупредувајќи дека „особено тешко погодени се европската автомобилска индустрија и производството на батерии за возила“.

Слични содржини