Музичката индустрија во Србија оствари промет од 168 милиони евра

од Vladimir Zorba

Истражувањето на Економскиот факултет во Белград „Анализа на економските ефекти на музичката индустрија врз економијата на Србија“, инаку прво досега истражување на оваа гранка на креативните индустрии, покажува дека музичката индустрија во земјата има речиси 20.000 постојани вработени во 29 различни дејности, соопшти Владата на Србија.

Само во текот на претходната година музичката индустрија оствари промет од 168 милиони евра, што претставува зголемување од дури 89 отсто во однос на состојбата пред пет години, пренесува еКапија.

Истражувањето, нарачано од националната платформа „Србија создава“ на Владата на Република Србија, покажува дека во последните пет години учеството на бруто додадената вредност (БДВ) на секторот е зголемено за 202 отсто (од 0,05 на 0,11 проценти), додека во однос на претходната во 2008 година е остварен пораст на ДДВ од 38 проценти.

Во текот на претходната година, платените даноци и придонеси се зголемени за цели 84 отсто во однос на 2018 година и изнесуваат повеќе од 6,5 милиони евра.

Кога станува збор за бројот на вработени (постојано вработени 19.561), евидентен е раст од 33 отсто во однос на 2022 година, додека бројот на деловните субјекти е 5.838, од кои претприемачите сочинуваат 84 отсто.

Посебно е интересно што луѓето на возраст од 30 до 49 години сочинуваат повеќе од половина од секторот (дури 55 отсто), а речиси изедначен е бројот на мажи (49 отсто) и жени (51 отсто).

Зорица Тепиќ, советник за музика во платформата „Србија создава“, истакна дека реализацијата на истражувањето е првиот и неопходен чекор кон дефинирање на многу фрагментираниот музички сектор.

„Конечно направивме синџир на индустријата, ги мапиравме најважните учесници и сектори преку нивните активности, тоа никогаш досега не е направено и затоа никој до сега систематски не се занимавал со музичката индустрија“, рече Тепиќ.

Таа додаде дека со помош на ова истражување ќе може да се разбере музичката индустрија, да се согледаат потенцијалите и недостатоците и да се обезбеди потребната системска поддршка.

„Тоа е процес и допрва треба да ги утврдиме ефектите од индустријата што Србија ги има преку промоција и имиџ, пред се преку настани и музичари, но ние го направивме првиот чекор“, заклучи музичкиот советник.

Меѓу препораките кои првенствено се однесуваат на подобрување и натамошен развој на секторот, неопходноста од спроведување програми за поддршка, развој на извозот, но и законски регулативи, имплементација на меѓународни практики и стандарди, а пред се поддршка за поттикнување на извозот на музика, програми за развој на стручен кадар, но и поддршка на младите уметници.

„Платформата „Србија создава“ музика веќе одговори на бројни предизвици со поддршка за реализација на обединет настап на српската музичка сцена на сите најважни европски „шоукеј“ фестивали („Еуросоник Нордеслаг“, „Мент“, „Пин“ ), чија цел е да се поттикне развојниот извоз на музика и обука на стручен кадар, како и реализацијата на првиот национален музички натпревар Serbia creates The Spotlight, во чии рамки најдобрите млади музичари од Србија одржаа повеќе од 50 настапи на 22 фестивали низ целиот регион.

 

Слични содржини