Сиромаштијата расте, децата ги напуштаат училиштата

од Vladimir Zorba

ММФ ги подобри своите проценки за светската економија во 2021 година, посочувајќи на „невидени стимуланси“ со кои владите се обидуваат да ги ублажат ефектите од пандемијата „Ковид-19“. Сега очекува глобалниот БДП да порасне за шест проценти (половина процентен поен повеќе отколку на крајот на јануари), „најсилниот од 1976 година“.

Од друга страна, разликите во темпото и перспективата на закрепнување се зголемуваат, сиромаштијата и нееднаквоста растат. Екстремната стапка на сиромаштија минатата година се зголеми од 7,9 на 9,5 проценти. Тоа значи дека бројот на луѓе кои живеат со помалку од 1,90 долари дневно е зголемен од 119 на 124 милиони, според публикацијата на CCCA „Како Ковид-19 го менува светот“, што промовира меѓународна статистичка соработка.

Студијата проценува дека станува збор за „невиден пораст на глобалната сиромаштија“, и ако работите не се променат брзо, сиромаштијата ќе продолжи да расте и во 2021 година и може да влијае на 143 до 163 милиони луѓе.

Околу 250 милиони луѓе ширум светот останаа без работа, а напредокот во изминатите децении беше избришан за една година. Најголемото зголемување на сиромаштијата во последните три децении претходно беше забележано за време на азиската финансиска криза кога глобалната екстремна сиромаштија се зголеми за 65 милиони луѓе.

Нарушувањата во општествата и економиите предизвикани од пандемијата го влошија проблемот со образованието. Во екот на пандемијата, предупредува УНИЦЕФ, училиштата беа затворени за 1,6 милијарди луѓе, а 800 милиони сè уште не беа вратени на училиште.

Затворањата на училиштата, заклучува организација за следење на глобалното опоравување на образованието, спонзорирана од УНИЦЕФ, Светска банка и Универзитетот „Џонс Хопкинс“, „придонесоа за низа растечки злоупотреби и деградации на правата на децата ширум светот“, од зголемување на детскиот труд до зголемени детски бракови, често во заедниците каде што децата веќе имаа проблеми со пристапот до образование.

Со сите проблеми поради учењето на далечина, според извештајот „Save the children“, многу деца ја немаат оваа можност, или поради лошата поврзаност или затоа што нивните родители не можат да плаќаат за пристап до Интернет. Во Богота, главниот град на Колумбија, 40 проценти се такви. Постои страв дека многу деца дури и нема да се вратат на училиште затоа што во меѓувреме започнале со работа.

Се проценува дека затворањето на универзитетите, особено во техничкото и стручното образование, ќе има многу негативни ефекти, а вкупните последици од Ковид-19 врз човечкиот капитал претстои да се согледаат.

Слични содржини