Цигари: пад на продажбата, раст на потрошувачката? Шверцот се враќа!

од desk2
129 прегледи

Податоците на Царината покажуваат континуиран пад на прометот со цигари, а оние од Државната статистика раст на потрошувачката. Последната акција во Љуботен докажа дека шверцуваниот тутун зазема се поголем дел од пазарот, пишува Денар.

Сѐ помалку контролни маркички

Официјалните податоци од Царинската Управа покажуваат континуирано намалување на легалната продажба на цигари.

Во 2015-та биле издадени контролни маркички за 263 милиони и 500 илјади парчиња цигари. Во 2016-та за 262 милиони и 700 илјади, во 2017-та за 253 милиони и 300 илјади, во 2018-та за 229 милиони и 530 илјади.

Податоците за првите пет месеци од 2019-та покажуваат дека биле издадени контролни маркички за 87 милиони и 200 илјади цигари.

Од друга страна податоците на Државниот завод за статистика покажуваат благ пораст на потрошувачката на цигари. Според ДЗС Македонецот во просек во 2016-та пушел по 2.25 цигари на ден, во 2015-та 2.33, во 2014-та по 1.96, а во 2013-та по 1.78 цигари на ден.

Овие податоци укажуваат дека се зголемува сивата економија во овој дел. Според некои процени по основа на приходи од акциза и ДДВ губи околу 18 милиони евра.

Шверцот на тутун се враќа

Во деведесеттите цветаше шверцот на цигари, но овој тренд полека се враќа иако во изменета форма. Сега на големо по пазарите се продава тутун кој луѓето го купуваат за самите да виткаат цигари.

Бизнисот им е разработен, имаат голем и доверлив круг на купувачи кој постојано се зголемува.

„Денеска немам. Чекам нова испорака која треба да пристигне утре“, објаснува продавачот еден купувач. Не открива од каде го набавува тутунот, но вели дека „нема да згрешиме ако споменеме која било од земјите во регионот“.

По големата акција во Љуботен единствено е видлива поголема претпазливост кај продавачите кои и досега производите и досега не ги изложуваа јавно „на полица“. На тезгата обично се продава нешто друго – влечки или фармерки, а упатените купувачи го бараат она што е скриено под неа – тутунот. Покрај кесичките со тутун, под тезгата се наредени и штеки цигари без или со фалсификувани акцизни маркички.

„Ако еден канал се затвора, друг се отвора. Нема ‘зима’. За нас е празник кога се зголемуваат цените на цигарите. Сѐ додека тие растат и нам ќе ни расте прометот. Луѓето сѐ помалку одат во трафика. Кај нас доаѓаат бидејќи им е многу поевтино. И тие имаат корист, и ние“, објаснува продавачот.

Целиот текст ТУКА

 

 

Слични содржини