Слободата силно ги иритира, затоа што противречи на претставите за честа. И за да воспостави ред во својот свет, тој ја понижува, посегнува по неа, демонстрира власт. Така звучи едно од објаснувањата за нападите на мигранти во Келн-пишува DW.

muslimani

Како што пишува британскиот новинарка Шириjн ел Феки: “Ако сакате вистински да се запознаете со еден народ, ѕиркајте во нивните спалните “. Повеќето мажи кои извршиле сексуалните напади во Келн, се млади муслимани, кои се од неодамна во Германија. Токму нивниот повеќе особен сексуален морал и религиозно бојадисаните претстави за улогата на мажот и жената се можеби најсмислените објаснување за тоа што се случило во новогодишната ноќ, смета германскиот педагог од турско потекло Ахмет Топрак, кој со години ја истражува темата за насилството кај мажите од странско потекло.

Во повеќето муслимански земји е вообичаено да се смета дека мажот е носител на три задолжителни квалитети – плодност, сила и цврстина. Човекот е должен да реагира на секој предизвик и секоја навреда, кои влијаат на неговата чест, и во никој случај не треба да се држи примирно. Младите во многу миграциски семејства се израснати токму на овој начин – им инсталирала дека се должни да манифестираат истакната машкост, да доминираат над другите и да се држат самоуверено во секоја ситуација.

“Суштества без чест”

Во нивните претстави менаџерска улога се полага на мажот – тој е глава на семејството, а тоа значи дека не треба само да се грижи за живот, но и да биде негов заштитник и застапник пред општеството. Затоа и мажите кои не се способни да го прехранат своето семејство и да го претставуваат адекватно надвор, се сметаат за “нечесни”. За честа на жената пак важи друг критериум – невиноста пред бракот. Но и тука мажот е со задача да ја контролира заштитата на женската чест. Меѓу мигрантите-муслимани во Германија често се забележува нешто симптоматично – младите мажи, кои извршиле некакво злосторство, го оправдуваат со поимот “заштита на честа”. Бидејќи очигледно го ставаат над законот.

0,,18843093_401,00

Мажите со слични претстави се соочуваат во Германија со едно отворено општество во кое жените ги поседуваат сите слободи – тие решаваат сами за своето секојдневие, својот професионален и личен живот, без машка контрола. За многу од мажите од муслимански земји овие жени се “суштества без чест”. А тоа неминовно води до огромни недоразбирања.

“Лицемерен морал”

Моделот на “слободниот секс” се согледува во повеќето муслимански земји како “западна, неисламска појава”, забележува блогерот Хазнаим Казим, кој пишува за списанието “Шпигел” од Исламабад и од Истанбул. Во исто време, сепак самите муслимани наоѓаат начини да ги заобиколат верските забрани поврзани со сексот, наведува Казим. Шиитите, на пример, се автори на духовит изум наречен “краток брак”, кој може да трае само неколку минути. Во Пакистан, пак, како впрочем и во многу други исламски земји, е полно со клиники специјализирана во оперативното обновување на невиноста. И иако во оваа земја проституцијата е забранета, секоја вечер по темните улици на Исламабад можат да се видат десетици жени кои го продаваат своето тело, а мажите со задоволство ја искористуваат оваа можност. Доста сето да останува тајно и скриено. Во овој поглед голем број интелектуалци од исламскиот свет зборуваат за лицемерен морал и двојни стандарди кои “опуштаат” секакви слободи, но само за мажите.

 

Најбогатото 1%, заработува 50 пати повеќе од најсиромашните кои се 50% од светското население

Судир на два света

Повеќето муслимански мажи сепак се во можност да прифатат различната улога на жената во европските општества, но има и такви во кои судирот на двата светогледи доведува до испад на агресија. Според педагог Ахмет Топрак, главната причина за тоа се крие во споменатата веќе желба за остварување на моќ и контрола, што во одредени околности прераснува во сексуално насилство. Посегнувајќи на жени кои во нивните претстави се “нечесни”, овие мажи сметаат дека го надоместуваат одобрениот ред. Значи тие се чувствуваат силни, бидејќи остваруваат власт како над “срамните” жени, така и над придружните мажи, кои исто така се “без чест”, бидејќи не се во можност да ги заштитат. А со тоа дека полицијата не успеала да ги заштити жртвите на нивните напади, дополнително им е поласкана машката самодоверба, објаснува Ахмет Топрак по повод сексуалните испади во Келн. Мажи кои вршат слични злосторства, треба брзо да бидат казнети, па дури и екстрадирани, ако законите го дозволуваат тоа, заклучува Ахмет Топрак.

Извор: DW

Слични содржини