Запознајте ги седумтте заборавени автомобили на Порше

од Vladimir Zorba
114 прегледи

Во официјалниот музеј на Porsche во Штутгарт се наоѓа еден магацин во кој се чуваат некои добро заборавени тест мазги, прототипови и тајни развојни линии на компанијата. Некои од овие возила намерно беа чувани од љубопитни погледи, а други едноставно беа заборавени по еднократното учество на автомобилските-шоуа во 1990-тите.
Порше сега решава да ја почитува својата почит кон минатото, објавувајќи многу слики од својата единствена колекција зачувана во салата за која станува збор. Време е внимателно да ги разгледаме некои од најинтересните експонати. Запознајте ги седумте заборавени автомобили на минатото на Порше.

Порше 932 Панамера II (1991)

Porsche прави неколку обиди да конструира модел со четири врати, пред конечно Panamera да се појави на пазарот две децении подоцна. Неверојатен 932 концепт е дело на италијанското дизајнско студио Italdesign и неговиот главен дизајнер, Џорџето Џуџиаро. Автомобилот е замислен како алтернативен концепт, додека Porsche 989 е во развој. Концептот сепак не е добро прифатен од страна на раководството на Porsche, бидејќи возилото е ништо повеќе од рециклирана верзија на прототипот Proto TL кој излегува година порано и е дизајниран од Џуџаро за Seat. Porsche 932 никогаш не е претставен пред јавноста.

Порше 989 Концепт (1989)

Прототипот со издолжено меѓуоскино растојание 928 e создаден специјално по повод 75-тиот роденден на Фери Порше, а тој бил најсериозениот прототип на компанијата пред појавата на сериското производство на Panamera во 2009. Тоа е дело на д-р Улрих Бец, а изгледот потсетува многу на издолжена 911. Идејата била автомобилот да се движи од новиот V8 мотор на компанијата, кој ќе биде сместен под предниот капак и да располага со моќност од околу 300 КС. Автомобилот требаше да понуди неспоредлив комфор и подобро ракување отколку BMW и AMG во 0натпреварувачките модели од тој период. Како и да е, Порше ги заврши парите како резултат на рецесијата во раните 1990-ти, а во 1992 година проектот беше официјално затворен. Ова е единствената преживеана копија.

Порше 911 Panamericana Concept (1989)

За разлика од 989, кој се чувал во строга тајност, концептот 911 Panamericana е еден од најхрабрите концепти на Porsche, кој официјално е претставен за време на автосалонот во Франкфурт во 1989. Дизајнот е на Харман Лага (таткото на BMW Z1) а инженерската работа беше направена од тимот на Улрих Бец, кој го заврши само половина година. Panamericana е подигната Carrera 4 со нов купе направен од композитен материјал и мек преклопен покрив со пурпурен патент. Лагуге се надеваше дека Порше ќе направи концепт на ограничено производство во 1992 година, но кризата го попречи реализацијата на овој проект. Така и денес, автомобилот е зачуван во зградата на Музејот на Порше во Штутгарт.

Порше 984 “Јуниор” (1987)

Порше е компанија која отсекогаш била заинтересирана за прокети во кои ќе има инженерски новитети за производителот на автомобили. Во раните 1980-ти, еден од главните проекти на Германците беше дизајнот на моторот Seat. Ова беше како 1,2 и 1,5-литарски мотори, кои стануваат популарни со името “System Porsche”. Потоа шпанската компанија почнува да размислува за изградба на мал спортски автомобил, кој да е управувано од најновите 4 мотори и да има покрив со две испапчени глави на возачот и неговиот придружник – нешто што до овој момент се гледа единствено во некои тркачки автомобили. Проектот беше наречен PS, но исто така беше откажан. Сепак, Порше не се откажа и продолжи со самостоен развој, а резултатот беше Porsche Junior. Тоа требаше да го комбинира погонот на четири тркала со 4-цилиндричен воздушен ладен боксер и 5-брзински менувач. Потоа идејата за 4х4 била отфрлена, но 984 сепак го задржа интересниот дизајн со тврд кров, чиј механизам е сличен на оној во 2005 година кога дебитираше лимитираната верзија Ferrari Superamerica. Во меѓувреме, задната многураменно суспензија на Junior, што било проектирано од Георг Вал влезе во употреба на на Porsche 993 – последното 911 со мотор со воздушно ладење. На крајот на 1996 година, друг пазар беше пуштен на пазар, кој ја носи ДНК на Junior – Porsche Boxster.

Порше 996 со оклопно ветробранско стакло

Сигурно тоа Porsche 996 не е од највозбудливите концепт во музејотна Porsche, но сигурно е доста интересен, бидејќи е создаден со идејата да биде инженериски предизвик: оклопно ветробранско стакло. Повеќеслојните стаклаа што издржуваат огнено оружје не само што се премногу тешки, туку и имаат способност да го нарушат она што го гледа возачот. Порше сакаше да го смени ова и да го докаже тоа и затоа го презентираше овој автомобил. Иако тој бил со цели 180 килограми потежок од стандардната опција патното однесување не било компромитирано, а новото стакло не ја дисторзира сликата и соодветно било побезбедно. Концептот останува уникатен развој.

Porsche Cayenne кабриолет

Иако има две алтернативи на тоа како да изгледа задница овој концепт на Cayenne дури нема официјално име. Тоа само по себе сведочи за фактот дека идејата да се создаде кабриолет верзија на Cayenne е замрзната многу пред да стане производственаа шега да се претвори во нешто посериозно. Сепак од компанијата тврдат дека механизмот на тврдиот кров на автомобилот подоцна била проширена во системот Targa.

CGT 918 Spyder

Оваат мазга е произведена за да се истражуваат можностите за револуционерна платформа за централно поставен мотор, која пак била потребна за создавање на нов хиперавтомобил. Оваа мазга помага да се развие 918 Spyder, кој денес е меѓу најатрактивните автомобили. За да ја направат мазгата, инженерите користеле карбонски монокок, кој останал од производството на Carrera GT. Автомобилите како ова не треба да се заборават.