Starbucks го продава бизнисот во Кина

Starbucks размислува да го продаде својот бизнис во Кина, што претставува значаен стратешки пресврт за компанијата

од Vladimir Zorba
18 прегледи Фото: Јутјуб/Принтскрин/Ен-Би-Си Њуз

Американскиот синџир кафетерии Starbucks размислува да го продаде својот бизнис во Кина, што претставува значаен стратешки пресврт за компанијата. Одлуката доаѓа во време кога компанијата се соочува со намалување на пазарниот удел и зголемена конкуренција од локалните брендови.

Водечките глобални инвестициски куќи Carlyle Group и EQT, како и регионалните играчи HongShan Capital Group и Boyu Capital, се во завршна фаза од преговорите. Кинескиот фонд Primavera Capital е исто така во трка, но наводно бара коинвеститор.

Се очекува конечните обврзувачки понуди да бидат доставени на почетокот на октомври, а договорот би можел да биде склучен до крајот на месецот.

Проценка и задржување на контролата

Според неофицијални информации, вредноста на кинескиот бизнис се проценува на околу 5 милијарди долари. Starbucks планира да задржи значаен малцински удел, додека контролата врз постројките за печење кафе во Кина ќе остане под негова контрола. Таквиот потег ѝ овозможува на компанијата да го одржи квалитетот на производот и стандардите на брендот, дури и по евентуална продажба на мнозински удел.

Пад на пазарниот удел и раст на локалните конкуренти

Кина до неодамна беше пазарот со најголем потенцијал за раст за Starbucks, но ситуацијата значително се промени во последните години. Според „Еуромонитор Интернешнл“, пазарниот удел на компанијата се намалил од 34% во 2019 година на само 14% минатата година. Главната причина за падот лежи во агресивната експанзија на локалните конкуренти, особено Luckin Coffee, кој привлече помлада генерација потрошувачи со иновативни производи и попристапни цени.

Стратегија за закрепнување

За да го забави падот, Starbucks имплементираше голем број мерки. Намалувањето на цените за одредени пијалоци, забрзаното лансирање на производи прилагодени на локалниот пазар и иновациите во понудата ѝ помогнаа на компанијата да остане конкурентна. Првите знаци на закрепнување се веќе видливи во последниот квартал, кога продажбата во постојните кинески филијали се зголеми за 2% по период на стагнација.

Идни перспективи

Според „Пословни“, исходот од преговорите за продажба на кинескиот бизнис би можел значително да ја обликува идната стратегија на Starbucks во Азија. Одлуката ќе го одреди не само правецот на работењето на компанијата, туку и динамиката на пазарот на кафе во Кина во наредните години.