Американците предлагаат да се воведат бели светла на семафорите

од Vladimir Zorba

На семафорите црвеното значи застани, а зеленото тргни. Транспортните инженери од Државниот универзитет во Северна Каролина сега предлагаат бело светло, кое ќе им овозможи на автономните возила да го подобрат протокот на сообраќај – и да им даде до знаење на луѓето возачи што се случува. Во компјутерските симулации, новиот пристап значително го подобрува времето на патување низ раскрсниците и ја намалува потрошувачката на гориво.

Црвените светла сепак ќе значат стоп. Зелените светла сепак ќе значат дека возите, а белите светла ќе им кажат на човечките возачи едноставно да го следат автономниот автомобил напред. Концептот на белата фаза се заснова на фактот дека е можно автономните возила да комуницираат безжично меѓу себе и со компјутерот што ја контролира сообраќајната сигнализација. Кога до раскрсницата ќе се приближат доволно автономни возила, тоа би активирало бело светло.

Во ова сценарио, семафорот би работел нормално кога процентот на самоуправувачки автомобили на раскрсницата е низок, но кога тој број се зголемува, бело светло им сигнализира на возачите (луѓето) во редот дека автономните возила го презеле системот и едноставно го следат автомобилот пред нив. Авторите на делото велат дека светлината не мора да биде бела и може да биде која било боја, пренесува „ХАК“.

Научниците го тестираа овој систем користејќи микроскопски сообраќајни симулатори. При работа со крстосницата со белата фаза, сообраќајниот метеж се намалил за 3 отсто кога имало само 10 отсто автономни возила, но тој број скокнал на 10,7 отсто кога имало 30 отсто автономни возила.

Авторите на студијата тврдат дека некои краткорочни пилот програми за бело светло би можеле да започнат во контролирани средини, како што се пристаништата, каде комерцијалните возила, кои се со поголема веројатност да бидат автономни, би можеле да работат брзо и ефикасно.

Слични содржини