Мислите дека правилно кочите на семафори? Повеќето луѓе ја прават токму оваа грешка

од Nikola Popovski

Ако возите низ градот секој ден, секој ден застанувате на црвено светло десетици пати. Сепак, дали го правите тоа правилно? Истражувањата покажуваат дека голем број возачи, дури и искусни, прават некои клучни грешки при овој вообичаен маневар.

Делумно затоа што погрешно ги учеле во автошколите, делумно затоа што слушаат лоши совети, но факт е дека многу возачи прават една или повеќе грешки.

Не префрлувајте прерано во лер

Прво, вообичаена грешка е прерано да се префрли менувачот во неутрална положба, дури и на неколку стотици метри од раскрсницата. Префрлувањето во неутрална положба далеку пред да стигнете до семафор го зголемува триењето и кинењето на вашите сопирачки.

При лер, единственото средство за забавување се сопирачките, што значи дека тие достигнуваат многу повисоки температури отколку при сопирање во брзина, што резултира со многу поскапи поправки на сопирачките. Исто така, во рикверц, потрошувачката на гориво е поголема отколку кога автомобилот кочи сам, т.е. со моторот.

Второ, спуштањето на брзината додека се приближувате до раскрсницата, пред да удрите во спојката и сопирачките, е старомоден начин. Не одговара на модерните автомобили со погон на предните тркала со диск сопирачки и „ABS“. Со модерните сопирачки, помалата брзина додава отпор на предните тркала и всушност може да го зголеми растојанието за сопирање на лизгави патишта.

Притиснете го квачилото само кога вртежите ќе паднат

Како што споменавме, овие две работи што луѓето обично ги прават се погрешни. Но, нивната комбинација е вистинскиот начин да се запре автомобил на црвено светло. Значи, правилниот начин да се запре модерен автомобил е да започнете навреме да сопирате така што ќе го држите автомобилот во брзина и со двете раце на воланот. Не притискајте го квачилото.

Само кога целосно ќе успорите, односно непосредно пред бројот на вртежи на моторот да достигне илјада, притиснете го квачилото и кога ќе застанете, ставете го менувачот во неутрална положба.

Ако извесно време ќе останете неподвижни, побезбедно е да останете во неутрална положба со стапалото од куплунгот отколку да чекате во брзина. Дополнително, држењето на ногата на спојката на секое црвено светло предизвикува прегревање и евентуално можно откажување, пишува хрватски „Индекс“.

Слични содржини