Дали корпорациите ги исполнуваат своите ветувања за намалување на емисиите?

од Vladimir Zorba

Amazon, Google, Ikea и BMW се само некои од големите корпорации кои не ги исполнуваат климатските цели што ги поставија и не ги почитуваат меѓународните договори за намалување на емисиите на стакленички гасови, се вели во студијата цитирана од Си-Ен-Ен.

Германскиот институт NewClimate ги оценува климатските стратегии на 25 големи компании.

Сите тие ветуваат некаква форма на цел со нето нулта емисија или јаглерод-неутрална цел, но само три се посветени на намалување на нивниот целосен синџир на емисии за повеќе од 90% до нивните целни датуми.

За да постигне нето нула емисии, компанијата мора да ги минимизира своите емисии на стакленички гасови и да ги компензира сите други, без разлика дали преку активности како што се садење дрвја за апсорпција на јаглерод диоксид (CO2) или користење на технологијата „заробување“ штетни гасови пред да влезат во атмосферата.

Таквата технологија сè уште не е целосно развиена за да може да работи во голем обем.

Компаниите проценети во извештајот произведуваат околу 5% од светските стакленички гасови. Но, само 13 од 25-те корпорации даваат конкретни детали за нивните еколошки планови.

Во просек, тие планираат да го намалат својот јаглероден отпечаток за 40% во споредба со 2019 година. Но, намалувањето на емисиите на јаглерод поставено во стратегиите на 25-те компании е само 20%, или 2,7 гигатони јаглерод диоксид, според извештајот NewClimate. и Carbon Market Watch.

Врз основа на транспарентноста и интегритетот на нивните климатски ветувања, анализата ги категоризира компаниите во пет групи, од „многу ниски“ до „високи“, што ниту една компанија досега не го постигнала.

Популарни брендови како BMW, Nestlé и Unilever се меѓу 11-те компании рангирани во најниската група, додека Ikea, Google, Amazon, Walmart и Volkswagen се во втората, но остануваат далеку од посакуваните нивоа.

Apple, Sony и Vodafone се оценети во категоријата „умерен интегритет“.

Некои од овие компании ги оспоруваат наодите од извештајот, опишувајќи ги како неточни или потпирајќи се на нецелосни информации. Други велат дека ги следат добро воспоставените стандарди во согласност со Парискиот договор, кој има за цел да ги намали стакленичките гасови за да ги одржува температурите под 2 Целзиусови степени во споредба со прединдустриската ера (по можност до 1,5 степени).

Многу компании ширум светот ветија дека ќе постигнат нето јаглеродна неутралност во последниве години, пред самитот за климата во Глазгов во ноември минатата година.

ции

Сепак, зголемувањето на бројот на овие ветувања прави сè потешко да се направи разлика помеѓу вистинско лидерство во областа на климата и кажувањето приказни. Со зголемениот притисок врз компаниите да дејствуваат во однос на климатските промени, нивните амбициозни барања се премногу често нереални. „Дури и компаниите на кои им оди релативно добро, претеруваат“, се вели во извештајот.

Авторите открија дека две третини од компаниите се потпираат на компензација за емисиите за да ги исполнат своите ветувања. Сепак, оваа стратегија се повеќе се среќава со скептицизам, бидејќи претходните шеми не беа многу успешни, а шумските пожари, особено во западниот дел на Соединетите држави минатото лето, јасно ја покажаа опасноста од преголемото потпирање на дрвјата за складирање на јаглерод диоксид.

Авторите на студијата сугерираат дека компаниите треба да бараат начини како да го спречат влегувањето на емисиите во атмосферата на прво место, наместо да се фокусираат на нивно компензирање.

„Нето нулта целите ќе се постигнат само ако се оправдани со специфични краткорочни цели за намалување на емисиите“, се вели во извештајот.

Само една компанија, данскиот поморски гигант Maersk, поднесе барање за климата, што е оценето како „разумно“.

Maersk има за цел да достигне нето нула емисии до 2040 година и е една од трите компании посветени на намалување на емисиите низ целиот синџир на производство за најмалку 90%, се вели во извештајот. Maersk инвестира во развој и зголемување на употребата на алтернативни горива.

Сепак, научниците укажуваат на некои позитивни иницијативи на компаниите, дури и меѓу оние кои генерално постигнале лоши резултати.

Google, на пример, развива алатки кои ќе му овозможат на технолошкиот гигант да добие висококвалитетна обновлива енергија во реално време.

Ставот на компании како Unilever, BMW, Nestlé, Volkswagen и Walmart, кои се критикувани во извештајот, е дека тие се усогласени со општоприфатените научни стандарди за јаглеродни цели (иницијатива за научно засновани цели, позната како SBTi), развиена од организации како како UN, WWF и други.

Според корпоративните претставници, критиките во извештајот значат дека неговите автори не ги сметаат овие цели за адекватни или доволни.

Слични содржини