За недемократските земји нема место во ЕУ!

од Vladimir Zorba
659 прегледи

Збогум, Европа на технократи, здраво Европската унија на нации!

Говорот на францускиот претседател Емануел Макрон за иднината на Европа, кој беше кажан на 26-ти септември, ги истакнува важните аспекти на тековната дебата.

Тој става крај на тишината на неговиот претходник и се обиде да даде нов поттик за работа со нова  адреса, која, сепак, заслужува да биде внимателно анализирана. Не сите предлози на Макро се во вистинска насока, но тој е во право, повикувајќи ги сите да се вклучат во конструктивна дискусија наместо да го  критикуваат Брисел во секое погодно време.
Европа е многу важно прашање за европското право и центар. Знаеме дека државите можат да бидат
силни ако Европа е силна. Денес, целта на европската соработка е да ги зајакнеме нашите земји и
нашиот континент. На овој предизвик, Европската народна партија има намера да презентира амбициозен и реален одговор. Потребна ни е силна Европа, а не супердржава. Нашата цел е силни национални држави во рамките на подобрениот сојуз. Европа која ги штити луѓето и идентитетот, а исто така помага да се создаде богатство.
Време е да ги отфрлам лажните претстави дека “добрите Европејци” секогаш имаат потреба од се повеќе и повеќе Европа во секое време и насекаде. Ова е лага. Ние ја сакаме Европа и затоа сакаме а започнеме вистинска дискусија за одговорноста што лежи со неа и со националните држави. Гледајќи напред, договорот за субсидијарност може да ги расветли овластувањата на партиите. Ова, пред сè, значи дека Европската унија мора да биде во можност да ги извршува задачите за кои е одговорна.

Вистински демократски скандал
Иако соработката помеѓу Франција и Германија е многу важна, таа воопшто не засенува  ништо друго. Вистинското срце на Европа не победи во Париз и Берлин, туку  во Европскиот парламент. Затоа мислам дека е апсолутно неопходно да се насочи развојот на Европа кон целосна парламентарна демократија.


Шефовите на држави и влади и претседателот Жан-Клод Јункер треба да му дадат на ЕП неформално право да ги донесат законите без одложување и да станат официјални во иднина. Поентата е дека денес Европската комисија ги игнорира барањата на парламентот, на пример, она што се однесува на влезот на Турција во ЕУ. И ова може да се дефинира како вистински демократски скандал.
ЕУ мора да стане поодржлива демократија. Всушност, ми се чини дека претседателот Макрон не е во право кога тој предлага креирање на нови тела. Тие само ќе ја направија  машината за европска бирократија уште потешка. Да веруваат во Европа, граѓаните имаат потреба од јасни и конкретни  одговори на предизвиците со кои се соочуваат, а не на нови агенции и агенции. Сепак, францускиот претседател е во право да го постави прашањето за демократијата во центарот.
Во оваа најважна област, додадената вредност на Европа е неоспорна. Потребен ни е реален напредок за да се обезбеди нашата безбедност и да се надмине границите на симболичките дејства на кои сè е ограничено во моментов.

Годишна проценка на можностите
Во Европа, по Брекзит, Франција ќе ја одигра улогата на лидер во сферата на одбраната, особено во создавањето на европските воени капацитети. Предлогот на претседателот Макрон за споделување на дел од францускиот суверенитет е многу важен гест. Така француската армија може да стане суштината на идните европски одбранбени структури. Исто така, потребни се видливи резултати во областа на безбедноста на границите и борбата против тероризмот. Европските граѓани се потпираат на нас и сакаат да бидат сигурни дека се преземаат сите неопходни мерки за да се обезбеди нивната безбедност. Освен задолжителната размена на податоци меѓу националните власти и изготвувањето на заедничка листа на потенцијално опасни поединци во ЕУ, исто така, треба да се обезбеди вистинска заштита од надворешна граница со 10.000 гранични чувари.
Во оваа област, Европа мора брзо да постигне резултати. Ние нема да бидеме како левицата, која бескрајно ја  отфрла загриженоста на граѓаните за миграцијата и европскиот идентитет. Тоа би била ужасна грешка. За нас е очигледно дека Европската унија има свои граници, географски и интеграција. Ова значи дека секоја година треба да определиме колку луѓе можеме да   прифатиме.
Одлуката за тоа кој има право да влезе во Европа и кој не мора да оди на надворешните граници на ЕУ. Формирањето на јасно дефинирани групи бегалци треба да стане норма.
Невработеноста останува една од главните грижи на граѓаните, и тука Европа треба да работи заедно. Потребни ни се повеќе инвестиции. Добро решение би можело да   создаде посветеност на  буџет во рамките на европската рамка. Иднината на нашата валута и нашата процут во поголема мера не зависи од поголемите ресурси, туку од реформите и усогласеноста.

Санкции
Грчката криза ни овозможи да направиме еден многу важен заклучок: за зајакнување на еврото на прво место е потребен закон за несолвентноста на земјите-членки.

Ние сеуште сме против Пактот за стабилност и создавање на “Сојуз за трансфер на средства”, во рамките на кој земјите со посилна економија ќе мора да плаќаат странските сметки.


Ние треба да ги наметнеме нашите вредности и начин на живот надвор и надвор од ЕУ. Европа е пред сè една заедница на вредности. Секоја земја мора да го признае владеењето на правото како основен услов за нејзино членство во Европската унија.
За практична реализација на овој пристап, треба да помислиме на систем на санкции за земјите кои редовно и систематски ги кршат основните принципи. Сакам да кажам отворено: недемократските земји немаат место во ЕУ, мора да го напуштат “Европскиот клуб”. Затоа ни требаат јасни правила.
Истото мора да важи и за државјанството. Во иднина, граѓаните на земјите-членки на ЕУ мора да станат луѓе кои апсолутно ги почитуваат нашите вредности.
Ние ќе можеме да го доведеме нашиот континент во подобра иднина само ако целосно ги почитуваме
нашите европски вредности.
————
Манфред Вебер,  претседател на Европската народна партија.
Неговата анализа е објавена во Монд.