Судбината на 15 милиони дизел автомобили во Германија е виси

од desk4

Врховниот административен суд на Германија во Лајпциг решава за судбината на 15 милиони дизел автомобили во земјата. Тој ќе се произнесе по прашањето дали градовите на најголемиот европски пазар на автомобили можат да ги забранат моторните возила, кои силно ја загадуваат животната средина, соопштува “Ројтерс”.

Возилата со мотори на дизел се наоѓаат во центарот на вниманието, откако во 2015-а компанијата “Фолксваген” допушти измами при тестирањата на издувните гасови, предизвикувајќи регулаторни и правни дејства против дизел емисии кои содржат честички и азотни оксиди (NOx), кои да доведе до респираторни заболувања.

Групата за заштита на животната средина DUH поднесе тужба против германските водечките региони за производство на автомобили – Штутгарт и Дизелдорф, за нивоата на честички поголеми од вредностите за Европската унија. Еколошките организации посочија дека нивоата на честички го надминуваат прагот на ЕУ во најмалку 90 германски градови.

Засегнатите германски региони поднесоа жалба на одлуките, оставајќи федералниот административен суд на Германија во Лајпциг да се произнесе дали такви забрани се легитимни. Автомобилските компании се обидоа да го спречат воведувањето на целосна забрана преку договор за реорганизирање на софтверот за управување со моторите на 5,3 милиони дизел возила, како начин за почиста германските градови.

Еколошките организации сепак најавија дека надградби на софтвер се недоволни и почнаа да лобираат за автомобили со емисија стандарди Евро-6 и Евро-5, кои да добијат хардверски надградби на нивните системи за третман на отпадни штетни гасови.

Германската група за автомобилска безбедност ADAC изјави дека хардверските реконструкции на автомобилите со емисиона стандард Евро-5 ќе чинат помеѓу 1400 и 3300 евра и може да го намали загадувањето од дизел гориво до 70 проценти.

Ројтерс наведува дека ваквите новини би се покажале исклучително скапи за производителите на автомобили, како евентуална целосна забрана на дизел автомобили би можела да доведе до пад на цените на препродажба на моторните возила кои цени се користат како важен индикатор за цените на лизинг и финансиски договори.

Падот на овие цени покажа јасно забрзување кон крајот на 2017-та, завршувајќи ја годината со 52,6%, откако таа почна на ниво од 56%, рекоа аналитичарите од компанијата Evercore ISI, цитирани од Ројтерс. Evercore ISI прогнозира дека пад од 5% во овие цени на препродажба на дизел автомобили може да доведе до пад од цели 1,6 милијарди евра на оперативната добивка на осум водечки европски и американски автомобилски производители.

Сето ова укажува дека денешната одлука на високиот административен суд во Лајпциг може да покаже сериозно влијание на автомобилската индустрија како во Германија, така и во цела Европа.

Слични содржини