
Под наслов “Фејсбук ја уништува демократијата”, историчарот и професор на Харвард, Нил Фергусон, поставува неколку многу интересни теми за социјалните мрежи, интернет и опасностите од демократијата. Еве неколку пасуси од интервјуто со него.
“Социјалните мрежи постоеја од почетокот на светот, на пример, христијанството или исламот – ова се две огромни социјални мрежи – тоа се идеи што се лизнаа и се широко споделени, станаа” хит на мрежата “. се шират на огромни територии и без помош на било која технологија, но ова денес е факт дека мрежите се многу поголеми и побрзи (…)
Google и Фејсбук – Монополи
Во текот на човечката историја, јавниот простор не бил комерцијален. Денес, сепак, го претворивме во огромен пазар на реклами. Барањето информации е како да одите во библиотеката . Како резултат на Google денес, ова е планетарна продавница. Истата промена се случува со нашите социјални мрежи. Во тоа време имавме клубови и компании, пазари и пабови каде што се запознавме и комунициравме. Овој простор сега го пренесува кои постојано нè бомбардираа со рекламирање.
За кратко време, денес зборот на глобалниот рекламен пазар има две компании: Google и Facebook кои имаат моќ да доминираат во целиот јавен простор. Оваа ситуација не може да се толерира долго време. Приватна компанија не може да поседува монопол врз нашите лични податоци и само да ја препродава. Ова е чисто лудило!
Лудило е исто така фактот дека преку своите вести, Фејсбук стана најголем издавач на вести во историјата на САД. И ова е вистинска катастрофа за опстанокот на демократијата. Бидејќи во Фејсбук имаме платформа за вести чија содржина не е регулирана на било кој начин . Според американскиот закон, интернет провајдерите се ослободени од било каква одговорност. И оваа информативна платформа е новиот јавен простор.
Латентен екстремизам
Социолозите велат дека секој од нас инстинктивно бара контакт со луѓе кои личат на него. Како резултат на тоа, постои голема поларизација на ставовите во новиот јавен простор. Секоја мрежа ги охрабрува своите корисници да ги изразат своите мислења, и тие сметаат дека колку драстично се однесуваат, толку повеќе внимание привлекуваат. Со други зборови, толку е поголема глупоста – толку е поголема веројатноста да се погодите во мрежите. Секој збор што е наполнет со емоционална или морална тежина ги зголемува шансите за твитање или коментирање да се делат и дистрибуираат за 20%. Тоа е, на Твитер автоматски влегувате на територијата на латентниот екстремизам – истиот екстремизам исто така се шири преку Фејсбук.
45 отсто од Американците го истакнуваат Фејсбук како главен извор на информации. Така Фејсбук ја уништува демократијата. (…) Поларизацијата во социјалните мрежи сериозно ја загрозува демократијата “.