Грчката црква била препознаена во 1850 или 17 години подоцна, се сеќава професорот Мургаку. Бугарската Православна Црква е природен и историски избор за Мајката Црква на Македонската Православна Црква – Охридска Архиепископија. Ова се вели во анализата на универзитетот во Њу Џерси, професор по црковна историја, Јанс Мурзаку, објавен во списанието Криза.
Таа потсетува дека православните цркви можат да чекаат со децении да ја препознаат снивната автокефалност. “Ова е случај со скоро сите православни цркви на Балканот. Бугарската црква беше признаена како автокефална само во 1945 година, т.е. 72 години по објавувањето на автокефалнста. Романската црква беше препознаена во 1885 или 20 години по прогласувањето на автокефалноста. Грчката црква била признаена во 1850 или 17 години подоцна “, се сеќава професорот Мурзаку. Црковниот историчар и забележува дека протокот на автокефалноста кореспондира со периодот на националното преродување на православните народи во 19 и 20 век. Овој период останува траен впечаток за историјата на Православната Црква, истакнува научникот. “Будење на националната свест, кое било потиснувано со векови и учеството на црквата во борбата за независна држава, се клучните фактори за формирање на новата автокефалност”, вели проф. Мурзаку и додава: “Православниот национализам во голема мера е под влијание на секуларниот национализам. 19 и 20 век е обележана со идејата за христијанските нации со нивните цркви. Автокефалноста, црковната независност станува основа за национална и политичка независност, симбол на статусот на самата христијанска нација “.
Таа оди понатаму во случајот на автокефалноста на Македонската православна црква – Охридската архиепископија. “Поминаа педесет години откако Македонската православна црква ја прогласи својата автокефалност и го очекува своето признавање. МПЦ има потреба од Црква-мајка, која треба да ја земе под своето крило, да ја поддржува и да се грижи за неа. Имајќи ги предвид историските врски меѓу Македонија и Бугарија, Бугарската православна црква е природен избор на Македонската црква и тоа е кажано јасно во писмото од 9 ноември 2017 година “, нагласува професор Мурзаку. Таа повикува да се однесуваме со почит и достоинство кон изборот на македонските христијани кои “заслужуваат да бидат полноправни членови на православното и европско семејство”.