Како Финците се справиле со насилството во училиштето уште пред 17 години?

од desk4

Финскиот метод кој го намали насилството дури за 40 % се состои од програма која содржи две важни работи (интервенција и превенција) кои променија многу работи во училиштата на Финска.   Методот го нарекоа „КиВа“.

Финското Министерство за образование програмата ја созаде уште во 2007 година, а  кратенката потекнува од „Kiusaamista Vastaan“, што на фински значи „против малтретирањето“.

Програмата уште истата година покажала завидни резултати и ги намалила случаите на насилство од врсници дури за 40 проценти.

Поради својата успешност,  90 проценти  од финските училишта веќе ја имплементирале и со тоа успеале да ги елиминираат случаите на малтретирање и насилство во училиштата.

 

Целта на програмата е учениците да се освестат, да ги препознаат опасностите од врсничкото насилство и да почнат да ги бранат оние кои се жртви на малтретирање. Со што децата престануваат да бидат пасивни сведоци и знаат дека ако сите заедно се соочат со насилникот (наместо да гледаат), тој никогаш нема да го направи тоа на друго дете.

 

Програмата која  се заснова на интервенција и превенција, користи виртуелно поштенско сандаче каде што може анонимно да се пријават случаи на малтретирање. Исто така децата имаат учител на кој можат да му веруваат, бидејќи на училиште им треба возрасен кој сака да ги слуша, да ги разбира и да се грижи за нив. За време на паузите, наставниците го следат нивното однесување. Тие ја поддржуваат жртвата и ги сензибилизираат сведоците. Вкупно тројца стручни наставници се задолжени да ја смират жртвата и да водат дијалог со насилникот додека не се реши проблемот. Тие работат многу на емоциите и вредностите. Децата учат како да препознаат што чувствуваат нивните врсници преку невербален јазик и работат на емпатија и почит кон другите. Учениците кои учествуваат во програмата „КиВа“ добиваат околу 20 лекции во седмата, десеттата и тринаесеттата година. На овој начин, експертите можат да идентификуваат различни видови на малтретирање во зависност од возраста и да работат на негово прекинување. Децата учат да ги разбираат другите Учениците учат да бидат поемпатични преку разни игри и симулации. Во различните сценарија што им се дадени, тие треба да изберат какви активности да преземат и какви последици можат да произведат од тие дејства. На пример, во една игра, децата ги контролираат аватарите на цртаните филмови. Во играта, тие можат да бидат сведоци на малтретирање на срамежлив ученик. Тие треба да одлучат дали и како ќе го бранат тој ученик. Има последици во зависност од тоа што ќе изберат да направат, што ја прави оваа игра авантуристичка. На учениците исто така им се дава поддршка и повратна информација за тоа како да им пристапат на жртвите на малтретирање и да се уверат дека се во ред. Игрите им овозможуваат да „вежбаат“ да бидат фини и што да му кажат на некој што се чувствува исклучено или непожелно во групата. Ова ги подобрува способностите на учениците да бидат сочувствителни и да ги поддржуваат жртвите. Сакајќи директно да го решат однесувањето на насилникот, инструкторите на „КиВа“ често се многу креативни во нивните активности за играње улоги. На пример, тие можат да стават лице кое има поголема веројатност да малтретира во позиција на жртва, и обратно.

 

Земји кои го спроведуваат во пракса Поради својот успех, овој метод е применет и во други земји. Во 2015 година беше прифатена првата фаза од спроведувањето на програмата „КиВа“ против насилство во Аргентина, Колумбија, Шпанија, Мексико и Чиле. Во тоа време, содржината на програмата беше достапна само на англиски јазик, па почна да се користи во двојазичните училишта. Други земји како Холандија, Обединетото Кралство, Германија, Белгија, Италија, Луксембург, Естонија, Шведска, Нов Зеланд и Унгарија исто така почнаа да го користат овој метод во некои од нивните училишта. Што треба да направите ако вашето дете е жртва на насилство? Ако вашето дете ви каже дека е малтретирано, се препорачува да следите одредени упатства кои ќе ви помогнат. Покажете им дека можат да ви веруваат. Ова е најдобриот начин да се создаде клима на дијалог и разбирање. Објаснете му на вашето дете дека ќе бидете тука за него без разлика на се. Информирајте ги наставниците на вашето дете за проблемот. Тие треба да бидат свесни за тоа што се случува во нивната училница и да најдат начин да го елиминираат тоа. Покрај вашата поддршка, понекогаш се препорачува вашето дете да добие психолошка помош. Ова ќе им помогне подобро да се справат со ситуацијата.

Слични содржини