ЕК ги бара онлајн платформата за повеќе детали за напредокот во спроведувањето на Кодексот за дезинформации . ЕК ги објавува извештаите на Фејсбук, Гугл и Твитер за она што го направија во јануари.
Овие три онлајн платформи go потпишаа Кодексот за активностите против дезинформации и од нив беше побарано да пријават месечно се за нивните преземени мерки во пресрет на изборите за Европскиот парламент во мај.
Главни резултати од извештаите на потписниците се :
Фејсбук нема извештај за резултатите на активностите преземени во јануари за проверката на објавување на реклами . Претходно објави дека во март 2019 година ќе има достапна архива за целата ЕУ со политичкото и проблематично рекламирање. Извештајот дава ажурирани информации за случаите на интервенција од трети земји во земјите членки на ЕУ , но не се пријавени за бројот отстранети лажни профили поради бескрупулозните активности кои имаат за цел конкретно Европската унија.
Гугл обезбеди податоци за преземените во јануари активности за подобрување на проверката на објавување на реклами во ЕУ , одделно по земји-членки. Претставените мерења сепак не е доволно специфичен и не разјаснува до каква степен се преземени дејствија , за да се влијае на дезинформациите или други причини (на пример, погрешно реклама).
Гугл објави нова политика за “изборните реклами” на 29 јануари и ќе почне објавувањето на Извештај за транспарентност на политичките реклами, штом рекламерите ќе почнат да пуштаат такви реклами.
Гугл не обезбедил докази за конкретно спроведување на своите политики за интегритетот на услугите за месец јануари.
Твитер нема обезбедено никакво мерење на своите обврски за подобрување на проверката на објавување на реклами. Што се однесува до транспарентноста на политичките реклами , назад на бараното во извештајот за апликацијата во јануари, Твитер ја одложи својата одлука до февруарскиот извештај .
Што се однесува до интегритетот на услугите, Твитер додал пет групи на профили , вклучувајќи бројни профили во трети земји, кон својот Архива на потенцијални странски операции , кој е јавно достапен и може да биде најден при пребарување, но не обезбеди мерење или извештај за напредок .
Заменик-претседателот на единствениот дигитален пазар Андрус Ансип , комесарот за правда, корисници и полова еднаквост Вера Јоурова , комесарот за Унијата на безбедност Џулијан Кинг и комесарот за дигиталната економија и општество Марија Габриел рекоа во заедничката изјава:
“Онлајн платформите кои го потпишаа Кодексот за активноста спроведуваат свои политики во Европа, за да ги поддржат чесноста на изборите. Тоа вклучува подобра проверка на објавување на реклама, алатки за транспарентност на политичкото рекламирање и мерки за идентификување и блокирање на неавтентично однесување при нивните услуги.

фб
Сепак, треба да видиме повеќе напредок по обврските од онлајн платформи за борба против дезинформациите. Платформите не дале доволно податоци кои покажуваат дека новите политики и инструменти имаат по еден навремен начин и со доволно ресурси во сите земји членки на ЕУ. Извештаите даваат премалку информации за резултатите од преземените мерки.
Конечно, платформите не успеаја да идентификуваат специфични индикатори кои ќе овозможат следење и мерење на напредокот во ЕУ. Квалитетот на обезбедените информации варира од еден потписник до Кодексот, во зависност од обемот на ангажманот опфатен со секој извештај. Ова јасно покажува дека постои маргина за подобрување од страна на сите потписници.
Изборните кампањи пред европските избори ќе започнат сериозни во март. Ние ги охрабруваме платформите да ги забрзаат нивните напори, бидејќи ние сме загрижени за ситуацијата. Ги повикуваме Фејсбук, Гугл и Твитер да сторат повеќе во сите земји-членки за да помогнат да се обезбеди чесноста на изборите за Европскиот парламент во мај 2019 година.
Исто така ги охрабруваме платформите да ја зајакнат својата соработка во испитувачи на факти и академските истражувачи, за да откриваат кампањи за дезинформации и да прават содржината од проверени факти позабележително и широко распространето ”
Денешниот извештај ги опфаќа мерките што ги преземаа онлајн-компаниите во јануари. Следниот месечен извештај за активностите спроведени во февруари ќе биде објавен во март . Ова ќе им овозможи на Комисијата да провери дали се достапни ефективни политики за обезбедување на чесноста на изборниот процес пред европските избори во мај 2019 година
До крајот на 2019 година, Комисијата ќе спроведе целосна проценка на оригиналниот Кодекс од 12 месеци. Доколку резултатите се покажат како незадоволителни, Комисијата може да предложи следење , вклучувајќи и регулаторни потези.