McLaren отворен за лансирање SUV

од Vladimir Zorba

Мајкл Лејтерс, новиот шеф на McLaren Automotive, е отворен за лансирање на SUV, а компанијата активно истражува каква форма би можел да има таков модел.

Зборувајќи за британски „Autocar“ во неговото прво интервју откако му се приклучи на McLaren на 1 јули, Лајтерс рече дека сака да ја развие понудата на британската марка надвор од суперавтомобилите со централен мотор.

Во јуни, „Autocar“ првпат откри дека плановите за теренец на McLaren биле во тек, пред Лејтерс официјално да се приклучи на компанијата, наведувајќи дека новиот модел би можел да се појави на пазарот во втората половина на оваа деценија, со очекувана цена од близу 350.000 фунти.

Исто така, беше предложено дека ќе биде електричен предлог со сите батерии, наместо хибрид, и ќе се продава во неколку нивоа на моќност, со дизајн на два или три мотори, погон на четири тркала и перформанси кои веројатно ќе одговараат на неодамна лансираниот Aston Martin DBX 707.

И со оглед на тоа што Лејтерс го надгледуваше лансирањето на два врвни теренци во текот на неговата кариера – Porsche Cayenne и неодамна во неговата улога како технички шеф во Ferrari, каде што го предводеше развојот на идниот Purosangue – се очекува дека McLaren наскоро би можел да го следи примерот.

„Го развив теренецот во Ferrari“, рече Лајтерс. „Го развив теренецот во Porsche, па ги сакам теренците. Но, нема да го направиме тоа за мене. Сепак, мислам дека тоа е навистина важен пазар. Сè уште е, и продолжува да расте. Тој е многу атрактивен како пазарен сегмент“.

Радикалната промена на ставот на McLaren за теренците/кросоверите без сомнение е резултат на продажниот успех на неговите ривалски марки, чии постоечки кросовери и SUV модели веќе далеку ги надминуваат нивните „пониски“ колеги и остваруваат најголем дел од нивниот профит. На пример, Porsche испорача повеќе автомобили од кога било во 2021 година, при што Macan SUV и поголемиот Cayenne заедно сочинуваат повеќе од половина од неговите 300.000 продадени единици, додека спортскиот автомобил Porsche 911 продаде само 38.464 единици.

Слична е приказната за теренецот Lamborghini Urus, кој го надмина суперавтомобилот Lamborghini Huracan од 2021 година со стапка од околу два спрема еден.

DBX сочинуваше половина од вкупната глобална продажба на Aston Martin во истиот период, неговата прва цела година на продажба.

„Она што треба да го разбереме како McLaren е „како можеме да најдеме производ што е во согласност со нашата ДНК? Не треба да правиме класичен теренец“, додаде Лајтерс.

Сепак, додека Лајтерс сака да создаде таков модел, тој инсистира тоа да остане во фаза на дискусија и дека McLaren е исто така отворен за други идеи и модели наместо или како додаток на теренецот.

Теренецот, исто така, ќе има влијание врз актуелната палета на модели на McLaren, рече Лејтерс, бидејќи тоа ќе доведе до поголема свесност и прифаќање на брендот. Лејтерс призна дека постои преклопување во постојната гама на McLaren и дека секој нов модел што го создава не смее да предизвика натамошна „канибализација“. Затоа се разгледуваат типовите SUV, а не било какви спортски автомобили или суперавтомобили, и затоа електричната технологија беше толку привлечна бидејќи новата архитектура дозволува McLaren со различни големини и пропорции.

Сè уште се шпекулира дека McLaren влегува во партнерство со голем производител на автомобили, а се знае дека имало и разговори со BMW и Audi. Лејтерс потврди дека McLaren е заинтересиран да работи со партнер, но рече дека договор не е неизбежен.
„Имате две страни на партнерството, едната е технолошка, а другата финансиска“, рече тој. „И ако ги најдете и двете во едно, дефинитивно ќе биде најдоброто. Но, првото нешто е да се има технолошки партнер за да се создаде синергија. Но, тоа мора да биде вистинскиот партнер. Мораме да ја задржиме нашата ДНК. Не ме интересира ниту еден партнер кој ми дава само технологија „и јас“. Значи, прашањето е да се најде вистинскиот партнер; прашањето не е само да се најде партнер“.

Слични содржини