Русија смета дека темата за преименување на Македонија треба да се дискутира во Советот за безбедност на ОН, изјави  во интервју за ТАСС, рускиот амбасадор во Скопје, Сергеј Баздекин.

“Ние поаѓаме од фактот дека Резолуцијата 845 на Советот за безбедност на ОН од 1993 година содржи директно барање до генералниот секретар на ОН да поднесе извештај до Советот за решавањето на прашањето за името на Македонија . Кога тоа ќе се случи, зависи од многу фактори , вклучувајќи технички и организациски “, објаснува тој.

Дипломат објаснува дека речиси две третини од македонското население го бојкотира референдумот. “Ова покажува дека поделбите во македонското општество се зајакнати . Се разбира, тоа не може да нема долгорочни негативни последици во таков експлозивен регион како Балканот”.

  ” Русија без разлика колку се обидуваат да ја обвинуваат за тоа, во никој случај не се интересира за дестабилизација на ситуацијата во Македонија или на Балканот”, нагласува амбасадорот.

“Меѓутоа, потребно е да се знае дека Преспанското договор е завршен со сериозно кршење на нормите на внатрешното и меѓународното право , со други зборови, надвор од  правната област, како повеќе од еднаш  за што истакна претседателот на Македонија  Ѓорѓе Иванов,   наместо да го реши еден стар проблем, договорот од Преспа може да создаде многу нови “, објаснува Баздникин.

На 25 јануари, грчкиот парламент го поддржа договорот со кој се прекина долготрајниот спор околу името на неговиот северен сосед. Тие го одобрија името на Република Северна Македонија. Грција го блокираше членството на Македонија во текот на минатите  години , велејќи дека името имплицира територијални амбиции .

  

Го пренесувамае  целото интервју на Сергеј Баздникин, кој објаснува дека се изострува русофобијата на Западот , како и дека ставот на Русија за проширување на НАТО, вклучително и на Балканот, е добро позната:

Иако сите тврдења дека овој процес не е насочен против нашата земја, вистинските дела укажуваат на спротивното: воената инфраструктура на Унијата, која официјално ја разгледува Русија како главен противник, се приближува кон нашите граници. Заедно со воинствена и сè повеќе агресивна реторика на “јастреб” на НАТО, имено тие сега “купуваат време ” во Унијата – ова, се разбира, не ветува ништо добро.

Македонското раководство, вклучително и јавно, не увери дека стремежот на Скопје за НАТО нема анти-руска конотација. И ние немаме причина да се сомневаме во искреноста на нашите македонски партнери. Проблемот е што ако тие се приклучат кон Алијансата, ќе бидат принудени да донесуваат одлуки кои не се во согласност со нивните национални интереси, туку со принципите на “атлантска солидарност” што всушност не ги оставаат слободни.

Според вас, во каква перспектива можеме да очекуваме Македонија да влезе во Европската унија?

Ова прашање, се разбира, би било посоодветно за самите власти на Република Македонија или релевантните структури на Европската унија. Но, мислам дека не го знаат одговорот. Скопје се надева дека одлуката за отпочнување преговори може да се донесе во јуни оваа година. Дури и ако е така, должината на преговорите ќе зависи од повеќе фактори, а напорите на македонската страна се само еден од нив.

Изгледа дека изгледите за приклучување кон ЕУ се користат многу години – и мислам дека ќе се користи долго време – како еден вид “морков” што му овозможува на Западот да ја води Македонија и другите земји во регионот во вистинска насока и всушност  да ги наметнува  сопствените интереси. . Политика, која патем не секогаш одговара на сопствените национални интереси.

И во Македонија и во Грција постојат политички сили кои не го поддржуваат Преспанскиот договор. Дали преостанатите разлики во врска со ова прашање ја дестабилизираат ситуацијата во Македонија и во регионот како целина?

Не како политички, туку  како луѓе. На крајот, погледнете – речиси две третини од населението го бојкотира референдумот на 30 септември 2018 година во врска со односот кон договорот од Преспа, гласајќи против договор наметнат  однадвор. Ова покажува дека поделбите во македонското општество се зајакнати. Се разбира, ова не може да има долгорочни негативни последици во таков експлозивен регион како што е Балканот.

Се разбира, ние во никој случај не сме заинтересирани да ја дестабилизираме  ситуацијата – било во Република Македонија или на Балканот – без оглед на тоа како се обидуваат да не  обвинат.

Сепак, неопходно е да се знае дека Преспанскиот договор е склучен со сериозно кршење на домашното и меѓународното право, со други зборови, надвор од правната сфера. Ова едвај може да биде средство за постигнување праведно, одржливо и долгорочно решение за македонското прашање за името. Напротив, како што постојано го истакнува тоа  македонскиот претседателот  Ѓорге Иванов, наместо да се реши стар проблем, Преспанскиот договор може да создаде многу нови.

Запад не престанува да ја обвинува Русија за вмешување во внатрешните работи на балканските земји. Дали ваквите изјави влијаат на односите меѓу Скопје и Москва? Дали  македонските политичари се изложени на западните влијанија?

Некои западни земји, предводени од САД, навистина  ја туркаат русофобијата во целиот свет, обидувајќи се да привлечат што е можно повеќе земји во својата пропагандна орбита, вклучувајќи ја како нагласуваат сепак истата познат “атлантска солидарност”, која што споменав погоре.

Видовме такви обиди овде. Една од практичните манифестации на оваа полудени кампања беше протерување на руски дипломат од Скопје во март минатата година и повторно од солидарност во таканаречениот случај Скрипал.

Во исто време нема “докази” за вмешаноста на Русија во внатрешните работи на Република Македонија – не можете да најдете мачка во темна соба, ако не е таму. Ова е признаено и во Скопје во последно време.

Очекуваме дека македонските политичари ќе можат да го издржат притисокот и практично ќе докажат дека уверувањата им за нивниот интерес да се задржи пријателскиот карактер на односите со Русија не се само зборови.

Планирани ли се билатерални посети на официјални лица од Русија и Македонија во блиска иднина?

Посетите, особено на високо ниво, бараат внимателна подготовка, изработка на практични теми за преговори, проекти на документи кои можат да бидат потпишани за време на посетата.

Се надеваме дека со обновата на нормалната внатрешна политичка ситуација во Република Македонија, ќе можеме да започнеме суштински дискусија со нашите партнери од агендата за руско-македонската интеракција. Според резултатите од оваа работа, ќе се воспостави можна временска рамка за билатерални контакти.

Дали имате планови за Москва и Скопје да ја прошират економската соработка? Може ли плановите за европска интеграција на земјата да влијаат на заеднички проекти со Русија?

Се согласуваме со македонските партнери да наведат дека развојот на економската соработка целосно ги задоволува интересите на народите на нашите земји. Се обидуваме да градиме билатерални односи, така што трговијата, инвестициската интеракција, деловните односи остануваат ослободени од политички превирања.

Потенцијалот на руско-македонската економска соработка е голем и далеку од исцрпен. Гледаме многу области каде што нашите бизниси можат ефикасно да комуницираат врз основа на взаемна корист и принципи на партнерство – енергија, транспортна инфраструктура, земјоделство, туризам и многу други.

Желбата на Република Македонија да се интегрира во Европската унија не предизвикува проблеми. Се надеваме дека овој процес, како што сме убедени од македонските партнери, нема да има негативно влијание врз квалитетот и интензитетот на соработката со Русија.

Се известува дека за време на гласањето во македонскиот парламент за уставните измени потребни за промена на името на земјата, американскиот амбасадор во Скопје бил  во зградата. Голем број руски медиуми во социјалните мрежи се прашуваа каде е рускиот амбасадор во моментов. Би можел ли вие, на денот на дипломатскиот работник, да ја подигнете завесата за тајност и да кажете каде во тој момент беше шеф на руската дипломатска мисија?

Тука нема тајна. Бев во мојата канцеларија и со персоналот внимателно ги следевме случувањата на македонската телевизија, кои периодично беа емитувани во живо и на социјални мрежи. Она што се случи тогаш во парламентот на Република Македонија е навистина без преседан. Методите со кои “се судри” потребното двотретинско мнозинство (директно уцени, закани и поткуп на пратеници), повторно покажуваат колку понижувачки и цинично Вашингтон методите  се однесуваат кон оние “демократски вредности”, во целиот свет ./ ТАСС