Руската воена машина сè уште е силно финансирана од нафтата – Западните санкции се тотален неуспех?

од Vladimir Zorba

Клучната економска казнена мерка против Русија се покажува како целосен неуспех. Целосно е заобиколена границата на цената на руската нафта од 60 долари за барел, поставена во декември од групата Г7 со ЕУ и Австралија. Тоа сега го признаваат западните власти, а се гледа и од податоците за рускиот извоз

Висок претставник на Европската комисија изјави за Фајненшл тајмс дека „речиси ниту една“ од испораките на сурова нафта во странство не била под границата од 60 долари за барел во октомври.

„Последните податоци одат во прилог на тоа дека ќе мораме да ги заостриме санкциите. Не можеме да дозволиме Русија да продолжи со ова“, рече официјалниот претставник.

Во последниве денови, во Брисел имаше дискусија за зајакнување на ограничувањата за Москва, вклучително и опции за посилно спроведување или ограничување на пристапот до пазарот на танкери со нафта.

Загриженоста меѓу западните претставници е поддржана од официјалната руска статистика за продажбата на нафта во октомври, за која Москва вели дека просечната цена била над 80 долари за барел.

Централната банка на Руската Федерација соопшти дека суфицитот на тековната сметка изнесувал 53,8 милијарди долари заклучно со 1 ноември, приближно четири пати повеќе од нивото само една година порано. Октомври беше втор месец по ред по септември во кој сметката имаше суфицит од 11 милијарди долари.

Благодарение на зголемувањето на извозот на нафта, гас и други енергетски производи годинава, се очекува рускиот буџет годинава да оствари суфицит од околу 75 милијарди долари.

Рускиот извоз кој претходно течеше во Европа беше главно пренасочен кон Азија и Африка, иако некои купувачи, како што се Соединетите држави, продолжија да купуваат руски збогатен ураниум за нивните нуклеарни централи, а европските купувачи понекогаш прибегнуваа кон тивко купување на руски гас од трети страни.

„Стандард и Пурс“ неодамна објави дека извозот на руска нафта достигна највисоко ниво во последните четири месеци во октомври.

Конкретно, процвета трговијата со Народна Република Кина, за која рускиот претседател Путин процени дека оваа година ќе достигне 200 милијарди долари, што е зголемување за една третина во првите осум месеци од 2023 година. Кина купува 47 отсто од извозот на нафта од Русија и 45 отсто на јаглен, а најавени се и нови проекти кои ги поврзуваат руските и кинеските гасоводи, меѓу кои и Power of Siberia 2.

Сепак, преминувањето кон трговија со нафта без западно осигурување и превоз на Кремљ му предизвика „огромни трошоци“.

Џефри Соненфелд, професор на Факултетот за менаџмент Јеил, кој го советуваше американското Министерство за финансии за ограничувањето на цената, рече дека подолгите патувања за руските нафтени танкери, повисоките премии за осигурување, зголемениот капацитет на пристаништето и новите капитални трошоци додадоа околу 36 долари за барел на цената на Москва, ограничувајќи го својот профит.

Членовите на Г7 веќе почнаа да го засилуваат спроведувањето на ограничувањата. Минатата недела, Обединетото Кралство го санкционираше Paramount Energy & Commodities DMCC, трговец со седиште во Дубаи, велејќи дека е „користен од Русија за да го ублажи ударот на санкциите“.

Американското Министерство за финансии овој месец побара информации од 30 компании за управување со бродови осомничени за прекршување на ограничувањата, објави Ројтерс.

Од 30 компании за управување со бродови, 17 беа лоцирани во земјите на Г7 со ограничена цена. Шест од нив беа во ОАЕ, а останатите беа во Индија, Турција, Кина, Хонг Конг и Индонезија.

Русија сè уште добива цени за својата нафта под таа на Брент, репер за сурова нафта што во октомври во просек изнесуваше 89 долари за барел.

Слични содржини