Апел од автоиндустријата до Трамп: „Поради царините поскапуваат автомобилите, се намалува продажбата, се јавуваат проблеми со сервисирањето…“

од Vladimir Zorba
27 прегледи

Во САД има царини од 25 проценти за секој автомобил или дел што не е произведен во Америка, без оглед на неговото потекло. Можеби првата мисла на многу луѓе беше дека овие тарифи ќе влијаат само на европските, јапонските или корејските производители, но американските компании не ја прифатија добро оваа тактика на претседателот Доналд Трамп, бидејќи во голема мера се потпираат на делови произведени надвор од САД или имаат фабрики за автомобили во Мексико и Канада.

Сега, голема група субјекти во автомобилската индустрија се обратиле со писмо до првиот човек на Америка. Тие тврдат дека овие тарифи може сериозно да ги загрозат работните места и бизнисите, споредувајќи ги со драматичниот пад на производството за време на пандемијата на коронавирус. Писмото е потпишано од Џенерал Моторс, Тојота, Фолксваген, Хјундаи и други. Односно, речиси сите производители на автомобили кои учествуваат на американскиот пазар.

– Тарифите за автоделови ќе го нарушат глобалниот синџир на снабдување со автомобили и ќе предизвикаат домино ефект што ќе доведе до повисоки цени на автомобилите за потрошувачите, помала продажба на дилерите и ќе ги направи сервисирањето и поправката на возилата поскапи и помалку предвидливи. Повеќето добавувачи во автомобилската индустрија не се капитализирани од наглото нарушување предизвикано од тарифите. Многумина веќе се во неволја и ќе се соочат со затворање на производството, отпуштања и банкрот, се вели во писмото, кое првпат го објави „Детроит Фри прес“.

– Потребен е само неуспех на еден снабдувач да го затвори производството на цела линија возила. Кога тоа ќе се случи, како што се случи за време на пандемијата, сите добавувачи се погодени, а работниците ќе ги загубат своите работни места, се додава.

Коалицијата ги вклучува Националното здружение на дилери на автомобили, Алијансата за автомобилски иновации, Здружението на производители на мотори и опрема и други. Меѓу потписниците не е Tesla, близок соработник на Трамп.

Овој вид на собирање е многу невообичаен, вели Карла Баило, извршен директор на ECOS Consulting LLC.

– Нормално секој испраќа посебна порака. Влијанието е толку големо за сите индустрии, од резервниот пазар до ОЕ, што има поголема сила како единица отколку кога се прави одделно. Силата е во бројките“, изјави таа за „Детроит њуз“.

Писмото стигна до министерот за финансии Скот Бесент, министерот за трговија Хауард Лутник и американскиот трговски претставник Џејмисон Грир.

Доколку американскиот претседател не попушти пред овој притисок, ќе биде интересно да се види резултатот. Некои производители на автомобили веќе го прекинаа увозот во САД, други отворено кажаа дека ќе го амортизираат поскапувањето со намалување на маржата, но тоа е краткорочно.

Реално е да се очекува раст на цените на автомобилите. Волво веќе отпушти стотици работници…

Слични содржини