Игра предизвика штета од 2 милијарди долари за само 150 дена

од Vladimir Zorba

Во текот на последната деценија, паметните телефони и апликациите станаа сè попопуларни. Несомнено, оваа технологија го подобри квалитетот на нашите животи во многу аспекти. Како и со многу технолошки достигнувања, сепак, нема недостаток на негативни страни. Многу апликации и многу игри се припишуваат на самоубиства на тинејџери и деца, на пример. Податоците поврзани со употребата на паметни телефони и сообраќајни несреќи се пријавени многу пати.

Слична студија ги испитa економските димензии на штетата од прилично популарната игра „Pokémon Go“ пред 4 години. Извештајот е насловен „Dеаth bу Роkémоn GО“.

Играта за мобилни телефони е објавена на почетокот на јули 2016 година и е бесплатна за корисниците. Врз основа на локацијата, играта ја разви Niantic. Првично, тaa беше достапна само за уредите од Соединетите држави, а постепено беа воведени и можности за игри од целиот свет. Играта имаше непосреден успех, надминувајќи 100 милиони преземања ширум светот до 31 јули 2016 година – помалку од еден месец по дебито.

Целта на играта е да се фати еден од секој 151 вида виртуелни суштества наречени покемони. Извештајот ги разгледува инцидентите во округот Типеканое, Индијана.

Според информациите расеаните играчи на „Pokemon Go“ доведоа до 145.000 сообраќајки, 30.000 повредени и 256 загинати. Штетата изнесуваше 2-7,3 милијарди долари за само 148 дена. Податоците се базираат на полициски извештаи од
Индијана, по што штетите за целата територија на САД беа пресметани преку математички модел. Според извештајот, поради играта има зголемување од 47% на сообраќајните несреќи. Од 286 сообраќајни несреќи забележани во првите 148 дена по објавувањето на играта, 134 се случија во близина на таканаречените „PokéStops“.

Според скоро 12.000 извештаи за полициски несреќи за округот Типеканое за периодот од 1 март 2015 година до 30 ноември 2016 година, имало непропорционално зголемување на несреќите во близина на „PokéStops“ пред и по 6 јули 2016 година, кога играта била објавена.

За да ја играат играта, играчот создава сметка, потоа го избира и го прилагодува својот аватар. Како што играчот се движи надвор (оди или вози), неговиот аватар се движи по виртуелна мапа што е паралелна со реалната, помината од него. Виртуелната карта се појавува на мобилниот уред. Играта користи GPS систем.

Покемон може да се „појави“ во секое време и каде било на виртуелната мапа. Фаќањето на покемон честопати бара повторени напори, бидејќи тој може да избега, а тоа би било опасно додека возите. За да ја игра играта, играчот мора прво да ја активира апликацијата. Активирањето трае приближно 30 секунди.

Економската штета веројатно ќе биде многу поголема од тоа, бидејќи во извештајот се вели дека не вклучува трошоци за полицијата, пожарникарите, брзата помош, помош покрај патот, изнајмување автомобили и оштетување на друг имот. Исто така, не се сумираат трошоците за несреќи кои не биле пријавени во полиција. Без оглед на начинот на нивното пресметување, растечките економски и човечки трошоци за потрошувачите кои играат „Pokémon Go“ додека возат се значителни.

Се разбира, припишувањето на какво било зголемување на несреќи и смртни случаи на употреба на паметни телефони и одредени игри е исклучително тешко, бидејќи постојат многу други фактори и предуслови за ова. Да не заборавиме дека ниту една игра не предизвика несреќа, туку човекот зад воланот кој ја игра.

Слични содржини