Теренците (SUV) се најпродавани автомобили

од Vladimir Zorba

Според неодамнешниот извештај на Глобалната иницијатива за ефикасност на транспортот (GFEI), SUV возилата ги надминаа сите други модели на каросерии за прв пат минатата година. Тоа значи продавање низ целиот свет.

Просечната тежина на возилото се зголеми на рекордна вредност од 1,5 тони. Поголема маса во движење – ова не само што значи поголем ризик од несреќи, туку и поголема потрошувачка на енергија и поголема емисија на гасови, пишува „ХАК“.

Според извештајот на GFEI, ова покажува различен, позитивен тренд: секоја година енергетскиот интензитет на возилата, односно потрошувачката со исти перформанси, се намалува за повеќе од четири проценти. Главната причина за зголемената ефикасност е префрлањето на електричен погон, што сега го има во секој седми нов автомобил во светот. Особено на пазарите со висок удел на електрични автомобили како што се Кина или Европа, билансот успешно се подобрува, особено од 2020 година.

Ако просечната големина на возилото останеше иста како, на пример, во 2010 година, потрошувачката на енергија и емисиите на CO2 од новата флота можеа да бидат за 30 отсто помали од денес, според GFEI. Сепак, трендот на популарноста на теренците ги поништи сите предности на електричните мотори, како и на помалите бензински и дизел мотори.

– Треба да се оддалечиме од овие огромни возила – објасни Шејла Вотсон од одборот на Фондацијата ФИА. Фондацијата го нарача истражувањето од GFEI.

Слични содржини