Зошто Фејсбук ги отстрани овие две слики од големиот уметник Питер Пол Рубенс?

од desk4
345 прегледи

Фејсбук и белгиските музеи влегоа во вжештена дебата околу работата на уметникот Петар Пул Рубенс, откако од социјалната мрежа ги отстранија сликите од неговите дела бидејќи покажаа голотија.

“Соборувањето од крстот” и “Триумфот на Венера”, лоцирани во белгискиот град Антверпен, се последните слики, кои ги предизвикале пуритански настроените администратори на Facebook. Презентацијата на барокниот уметник е дел од промотивната туристичка кампања чија цел е привлекување туристи за музеите во северната белгиска провинција Фландрија. “Соборувањето од крстот” го покажува Христос само со покриени  со парче ткаенина препони , а римската божица Венера, која е дел од многу заговори на уметникот, најчесто е насликан целосно гола.

Рубенс е фламански сликар од крајот на 16 и почетокот на 17 в, работи  главно во Антверпен и претставувајќи главно религиозни и митологически заговори, многу од нив насликани за олтари и црковни фрески. Некои од нив претставуваат голи или полуголи машки и женски фигури.

Во одбивањето да објавува реклами, социјалната мрежа вели дека правилата на ФБ  не дозволуваат прикажувањето на голотијата “, па дури и тие да не се од сексуална природа”, со исклучок на статусот, пост со образовна цел.

Разбирање на Facebook за пристојност сепак не се совпаѓа со промотивната кампања на туризам одбор на Фландрија до 2020 година, која влијае на фламански уметници Рубенс, Брюгел и Антони ван Дајк. Северната белгиска провинција се потпира на мајсторите на четката за да привлекува по 3 милиони туристи во своите градови Антверпен, Гент, Брисел и Бриж, изложува дел од делата на Рубенс и неговиот најпознат ученик Ван Дајк. За да  се потсмеваат на  цензорите   туристичкиот борд сними видео клип во кој чувари, облечени во униформи со знаци на Facebook, гонат посетителите на музеи од салите со слики на Рубенс, ако тие  признаат дека имаат профил на социјалната мрежа.

уристите се шокирани и не веруваат дека ова се случува. Во отвореното писмо до Марк Цукърберг 14 белгиски музеји, вклучувајќи  го и Кралскиот музеј за ликовни уметности во Брисел и музеите во Антверпен, Бриж, како и координаторот за уметноста во црквите, се залагаат за “ослободување” на Рубенс.

“Иако тајно ви се потсмеваме, вашата културна цензура го отежнува животот.

Ние само сакаме да ја искористиме вашата платформа за да ги промовираме фламанските господари и Фландрија како совршено место за да ја запознаеме нивната работа. Бидејќи љубителите на уметноста, исто така, уживаат во Фејсбук, бидејќи ни даваат можност да стигнеме до различни земји “, напиша во обраќањето потпишано од професори и музејски куратори и режисери.

Според нив, ако Рубенс имал можност да отвори страница на Фејсбук, тоа би било многу популарно.  Уметниците го покануваат Цукерберк да разговараат за прашањето на кафет  или со белгиско  пиво. Фејсбук е подготвен да разговара за ова прашање, се вели во соопштението на компанијата. Од таму, тие известуваат дека објавувањето на голи бројки на Рубенс не е проблем, но не и платени реклами. За нив правилата се прецизни  и не дозволуваат приказ на делови од телото поврзани со секс, како што се гради и бутовите, дури и за образовни или уметнички цели.