Четиринаесет од 20-те водечки земји во овогодинешниот Индекс на перцепција на корупцијата се од Западна Европа и од Европската унија (ЕУ). Со 88 поени Данска е светски лидер , иако резултатот останува непроменет од минатата година. Во регионот, Данска е следена од Финска, Шведска и Швајцарија, секоја од нив е оценета со 85 поени .

На дното на регионот се Македонија  37 , Албанија 36, Бугарија, со  42 поени , потоа следна Грција (45), која падна за три поени од 2017 година, а Унгарија (46) падна за 8 поени во последните пет години.

При Просечна регионален резултат 66 од 100, Западна Европа и ЕУ се многу подобри од другите делови на светот.

Сепак, за регион кој се гордее со некои од најстабилните системи за интегритет во светот, разнороднота на делумно се преклопуваат национални и европски системи на интегритет презентира свои проблеми и се уште има долг пат за ефикасно справување со корупцијата .

Додека законските рамки и демократските институции се стабилни во многу земји од Западна Европа и ЕУ, сè уште постојат значителни можности за подобрување во регионот . Иако постои законодавен предлог на ЕУ за подобрување на заштитата на информаторите, постои прашање дали тоа ќе биде договорено од страна на земјите-членки. Регионот треба да ја обедини јавната поддршка за предлогот и да ја зајакне способноста на граѓаните да се спротивстават на корупцијата .

Во текот на последните неколку години, во неколку земји, се зголеми моќта на политичките лидери со популистички тенденции кои работат на зголемување на стравот од граѓаните. Особено, неколку земји користат антиимигрантски чувства за промовирање и оправдување на недемократските принципи.

Како резултат на загриженоста за систематските прекршувања на владеењето на правото, Унгарија и Полска веќе се предмет на процедури на ЕУ кои би ги лишиле од нивното право на глас во ЕУ.

Популизмот ја освојува Европа

 Дури и најдобрите земји како Данска не се имуни на корупција. Додека индексот покажува дека данскиот јавен сектор е еден од најчистите во светот, корупцијата сè уште постои , што беше потврдено од неодамнешните скандали поврзани со Данске банка . Особено, Естонската филијала на Данске банка користеше повеќе од 30 различни валути за да пропере 200 милијарди евра за речиси една деценија. Еден од најсериозните случаи на меѓународно перење пари од Русија до ЕУ преку филијалите на Балтичката банка со помош на компании регистрирани во Велика Британија.

За време на состанокот на министрите за надворешни работи во Брисел, холандската влада предложи ЕУ да го  преиспита режимот за санкции , за да овозможи целни санкции на лица и организации надвор од ЕУ , кои се вмешани во тешки корупциски злосторства и кршења на човековите права. Ова би бил добар чекор, ако се спроведе, но тоа не треба да го одвлече вниманието од решавање на проблемите во ЕУ .

Унгарија и Малта имаат најостри пад во нивните резултати во последниве години , дозволувајќи и  на корупцијата да се вгнезди. Додека Романија и Бугарија постигнаа одреден напредок во индексот во последниве години, сега и двете паднаа за една точка годишно , до  сериозен корупциски скандали во Бугарија и масивни протести против корупцијата во Романија. Полска – која моментално ја испитува ЕУ за систематски прекршувања на владеењето на правото – е блокирана.

Во последните седум години Унгарија паѓа со девет поени, од 55 во 2012 година на 46 во 2018 година и го одразува влошувањето на демократијата, и намалената простор за граѓанското општество и независните медиуми. Во последните неколку години Унгарија усвои закон кој наметнува ограничувања на “странски НВО” и воведе дополнително оданочување за НВО кои “ја  поддржуваат имиграцијата”,и ја  претвора оваа поддршка во кривично дело. Ова се сериозни прекршувања на основните граѓански права.

Со индекс 52, Италија се подобри за два поени од 2017 година, дел од постепено и постојано зголемување од десет поени од 2012 година . Донесувањето на првиот сеопфатен закон за борба против корупцијата во 2011 година може да доведе до постепено подобрување на италијанскиот антикорупциски систем .

Иако оценката ги одразува овие регулаторни подобрувања на самото место, слабеењето на демократските институции и намалувањето на политичката култура би можеле да ги поткопа идните напори за борба против корупцијата во Италија. Постојат нови предизвици, особено пресекот на јавниот сектор со приватниот сектор, вклучувајќи го и недостатокот на лобирања кои ја прават корупцијата можна.

Транспарентност Интернационал повикува на:

Примени  за владеењето на правото , па сите јавни овластувања да дејствуваат во рамките на ограничувањата утврдени со закон, во согласност со вредностите на демократијата и основните права и под контрола на независни и непристрасни судови.

Заштити ги информаторите за да можат сите граѓани безбедно да пријават повреди во јавната и приватната сфера.

Подобрување на законодавната транспарентност и пристап до информации потребни за ефективен јавен надзор.

Да се ​​обезбеди цивилен простор што е безбедно за граѓанското општество да се вклучи во дијалог со владите и властите без страв од одмазда.

Заштита на слободата на печатот и клучната улога што медиумите ја имаат во демократијата .