Најнездрав начин за подготовка на јајца: Многу луѓе ја прават истата грешка

од Stefanija Kuzmanovska

Јајцата можеби се најдобриот избор за добар појадок, но многу е важно да внимавате како ги подготвувате.

Белките се неверојатен вегетаријански извор на протеини, а жолчките се преполни со витамини и минерали, вклучувајќи витамин А, Б12, селен и лутеин, вели диететичарот Линдзи Венглер.

Но, за да го извлечете најдоброто од јајцата, треба да внимавате како ги подготвувате. Иако не постои „погрешен“ начин за подготовка на јајца, некои методи не се толку здрави како другите.

Многу диететичари и нутриционисти велат дека најнездрав начин за подготовка на јајца е да се пржат на многу масло и на силен оган.

„Ако пржите јајца на путер, може да поништите некои од здравствените придобивки од јајцата. Јајцата се природно богати со протеини и малку заситени масти, но штом додадете путер во смесата, заситените масти во вашето јадење се зголемуваат. Ова е нешто што не го сакаме, бидејќи прекумерните заситени масти во исхраната се тесно поврзани со срцевите заболувања“, вели диететичарката Кетрин Басбаум.

„Насоките за исхрана за Американците од 2020 до 2025 година сугерираат намалување на внесот на заситени масти на помалку од 10 проценти од вкупните калории дневно. Користењето на заситени масти во подготовката на јајцата додава значителни калории во јадењето, како и нездрави масти, кои се поврзани со зголемен ризик од срцеви заболувања“, додава диететичарката Тара Томаино.

Томаино додава дека не мора да избегнувате само путер. Кокосовото масло и маснотиите од сланина се исто така лоши.

Користењето на тие состојки може да го наруши високиот нутритивен профил на јајцата. Единственото нешто понездраво од пржењето јајца е нивното пржење на силен оган.

„Готвењето на високи температури ги оксидира маслата, кои можат да поттикнат воспаление во телото. Затоа, треба да користите масла кои оксидираат само на повисоки температури, како маслото од авокадо, за да го спречите тоа“, вели диететичарот Ребека Васута.

Кој е најдобриот начин за подготовка на јајца?

„Подготовката на јајца со минимална маснотија или користењето незаситени масти како маслиново масло или масло од авокадо се поздрави алтернативи. Тврдо варени јајца се начин за подготовка на јајца без потреба од дополнителна маснотија“, вели Томаино.

Освен како ги готвите, важно е и со што ги јадете јајцата.

„Послужете ги јајцата со дарежлива порција зеленчук за дополнителни хранливи материи и влакна. Темно лиснатиот зеленчук како кељ, спанаќ и рукола се одлични додатоци на јајцата, како и зеленчукот како аспарагус, брокула, пиперки и кромид, советува Томаино.

Слични содржини