До каде ќе стигнат електричните автомобили годинава?

од Vladimir Zorba

Електричните автомобили постојано се на насловните страници на технолошките медиуми, но се уште не се масовно превозно средство. На секој саем за автомобили се појавуваат нови и нови модели. Сепак, продажбата не е толку висока колку што сакаат производителите. Единствен исклучок се некои пазари, како Норвешка, каде електричната енергија е главно од обновливи извори на енергија, а купувањето автомобил со мотор со внатрешно согорување е веќе поскапо од купувањето електричен автомобил.

Фактори на пазарот

Главната причина за производителите на автомобили да создаваат сè повеќе нови електрични модели е заострените прописи за штетните емисии. Кај моторите со внатрешно согорување, дури и од најновата генерација, се уште се испуштаат штетни гасови. А законодавството во повеќето земји станува сè понетолерантно кон загадувањето.

Придонесуваат и локалните норми на некои градови. На пример, Париз бара влезот во централниот дел на градот да се врши само со целосно еколошки возило. Ова може да биде електричен скутер, е-велосипед или електричен автомобил. Другите едноставно немаат пристап. Сè повеќе градови се однесуваат на сличен начин.

Од друга страна, електричните автомобили нудат голема удобност при возењето. Овие автомобили се потивки. Внатре има помалку подвижни делови, односно има помалку работи кои можат наеднаш да се оштетат поради абење или замор на материјалот.

Вкупните трошоци за сопственост се ниски. Полнењето на автомобилот дома, дури и при поскапување на струјата, сепак е поекономично решение на долг рок од целиот арсенал на горива, масла, филтри, ремени итн. што сопственикот на автомобил со внатрешно согорување мора да ги купи за да се грижи за своето возило.

Граници

Недостатоците, се разбира, не се мали. Ограничената километража е она што најмногу ги загрижува возачите. Некои од новите модели ветуваат повеќе од 600 километри, но тоа се постигнува во идеални услови. Во реалноста, многу возачи на електрични автомобили се загрижени да добијат клима уред, на пример, за да не бидат напуштени „среде патот“.

Има уште неколку места за полнење. Ова бара секој човек внимателно да ја испланира својата рута, имајќи предвид каде на рутата ќе застане за наплата и колку долго ќе биде таму. Немате слобода и флексибилност да одите „таму каде што ќе ви текне“, како што некои луѓе сакаат да прават за време на викендите.

Покрај сето ова, мора да се земе предвид и потенцијалниот проблем за замена на батериите кога нивниот век на траење ќе заврши. Овој момент може да дојде многу порано отколку што сакаме – и пред да бидеме подготвени финансиски да го исполниме. Доказ за тоа беше неодамнешниот случај во кој сопственик на Tesla го разнесе својот автомобил бидејќи батериите му се испразнија само неколку години по купувањето на возилото.

Прогноза за 2022 година

Па, на крајот, што е следно за светот на електричните автомобили во 2022 година?

Можеме да очекуваме да се појават многу нови модели на пазарот. Сите големи брендови веќе имаат некаков развој на електрични автомобили. Некои имаат цела палета на готови модели, други едвај сега ја развиваат својата „електрична“ серија, но сега дури и Dodge се помири со насоката во која се движи автомобилскиот свет и се сврте кон електрична енергија.

Трката за подолга километража постојано ќе не преплавува со нови и нови рекорди и со водопад од бројки.

Сè повеќе градови ќе применуваат една или друга форма на охрабрување. Бесплатниот паркинг во урбаните центри е најпопуларниот поттик за локалните власти, но може да се понудат и други погодности.

Се повеќе општини ќе нудат инфраструктура за плнење. Оние градски власти кои сакаат да го поттикнат влезот на електрични автомобили работат на проекти како опремување на столбовите за осветлување со технологија за полнење електрични автомобили.

Сепак, поседувањето електричен автомобил ќе бара внимателно и добро планирање на патувањето. Ова, на крајот на краиштата, не е толку лошо. Освен што ќе му помогнеме на возачот да одмори од возењето, таквата обврска може да ни овозможи да извршиме некоја работа за време на патувањето, да застанеме кај познаници или роднини кои живеат во градот по должината на рутата, да скршнеме до некое локално обележје.

Потребата да се запре полнењето долж трасата може да се разгледа од друга страна – ова е деловна можност за некои даватели на услуги. Оние кои нудат локации за полнење покрај патот може да го комбинираат ова со понуда за јадење, пазарење, па дури и атракции.

Слични содржини