Европа воведува нови давачки за автомобилите со мотори со внатрешно согорување

од Vladimir Zorba

Не е тајна дека европските министерства за животна средина работат на воведување дополнителни давачки за сопствениците на возила со мотори SUS. Граѓаните на Европската унија од следната година ќе се соочат со дополнителен данок при регистрација на возило, а од 2026 година со нов данок на сопственост на возила.

Иако деновиве читаме за неподготвеноста на производителите на автомобили на тема електрификација, поради падот на нивната популарност и најавата за понатамошна посветеност на развојот и производството на мотори со внатрешно согорување по 2030 година, очигледно е дека Европа во иднина ќе ги оптоварува сопствениците на возилата со CO2 емисии.

Европа едноставно ја наметна целта за стабилно и зголемено користење на еколошки транспорт и сега е тешко да се каже „не“ на тој процес. Резултат на оваа амбициозна цел е стапување во сила на законски акт со кој се воведува такса за регистрација на возила и дополнителен данок на сопственост за возилата што испуштаат CO2, по принципот „кој загадува, плаќа“.

Иако дискусиите во европските земји на оваа тема се актуелни, се уште е рано да се зборува за детали. Сепак, евидентно е дека Европејците ќе се соочат со нова давачка, иако министрите на европските земји се залагаат за решенија кои се најнеутрални за граѓаните од финансиска гледна точка.

Сепак, она што може да се прочита во порелевантните европски медиуми, се предвидува дека дополнителниот данок, кој ќе се плаќа при регистрација на возилото, ќе стапи на сила во првиот квартал на 2025 година, а дополнителниот данок на имот една година подоцна.

Кои се критериумите што ќе ја одредат давачката? Имено, за пресметката на таксата за регистрација и данокот на имот, законодавецот ќе ја определи висината на давачката врз основа на евро-нормата и емисиите на CO2. Сепак, ќе се воведе уште еден критериум, а тој се однесува на масата на возилото.

Последниот критериум, оправдан или не, веќе си го прави своето. Во последно време сме сведоци на воведување на високи цени за паркирање на големи теренски возила.

Да потсетиме дека вакво решение веќе е усвоено во Париз. Имено, сопственик на автомобил со мотор со внатрешно согорување или plug-in хибрид кој тежи повеќе од 1,6 тони или сопственик на електричен автомобил тежок повеќе од 2 тона плаќа дури 18 евра за еден час паркирање во центарот на француската престолнина. Ова е три пати повеќе од вообичаената цена.

Повеќето земји од ЕУ се посветени на постигнување на две климатски цели. Прво, тоа е намалување на емисиите на CO2 за 55 проценти до 2030 година, а второто е целта за климатска неутралност што треба да се постигне до 2050 година. Цената за постигнување на тие цели е веќе прескапа, а тешко е да се процени колку на крајот ќе не чини зелената транзиција.

Слични содржини